حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» در پیامی به اختتامیه جشنواره مطبوعات استان؛ با بیان این‌که جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی محلی برای بروز استعدادها و ارزیابی سطح سواد رسانه ای اهالی مطبوعات است، اظهار داشت: این رویداد رسانه ای نشانگر آزادی بیان در کشور نیز است، مسأله ای که استکبار جهانی به شدت آن را نقض می کند، چنانکه در جریان قتل جمال خاشقچی، حذف صفحات و پست های اینستاگرامی سپاه شاهد آن بوده ایم.
کد خبر: ۷۴۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 05 May 2019

به گزارش تابناک تبریز،نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی برگزاری چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان را اقدامی ارزشمند در راستای ارتقای سطح کیفی مطبوعات محلی و همگرایی فعالان رسانه‌ای در راستای طرح مطالبات مردمی و تحقق توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: رسانه‌ها می توانند با تبیین بیانات مقام معظم رهبری فضای کشور را برای اجرای گام دوم انقلاب آماده کنند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: انتظار داریم رسانه ها به عنوان رکن چهارم دمکراسی نقش اساسی خود در جامعه و تمدن سازی اسلامی را ایفا کنند و در این مقطع تاریخی با تزریق امید در جامعه یار و یاور ملت ایران باشند و مطبوعات با تولید محتوای قوی افکار عمومی را به سمت حمایت از کالای ایرانی و در نتیجه رونق تولید هدایت کنند و در حل مشکلات اقتصادی کشور هم سهیم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تصریح کرد: در دنیای امروز که عصر ارتباطات و اطلاعات نامیده شده است؛ نمی‌توان از نقش مهم و سازنده مطبوعات در جریان سازی‌ها و مدیریت افکار عمومی به عنوان یکی از نقاط قدرتمند و قابل اتکا جوامع غافل بود. نگاهی گذرا به تاریخ جوامع مختلف و روند شکل گیری وقایع مهمی همچون انقلاب‌های سیاسی و اقتصادی، جنگ‌ها و صلح‌ها، ‌شکست‌ها و پیروزی‌ها و ... این مطلب را به خوبی بر ما روشن می‌سازد که مطبوعات بارزترین و ملموس‌ترین نقش را در بیشتر مواقع به دوش کشیده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: انتشار روزنامه در ایران قدمتی نزدیک به ١٨٠ ساله دارد. به بیان دیگر اولین تولد روزنامه در کشورمان در سال ۱۲۵۳ هجری قمری با انتشار روزنامه‌ای تحت عنوان کاغذ اخبار آغاز شد و تاکنون تاریخ پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته، در حقیقت تاریخ مطبوعات ایران با تاریخ مطبوعات آذربایجان گره خورده است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که مطبوعات تبریز تا پیش از دوره‌ رضا خانی همواره در حوزه مطبوعات پیشرو بوده و از نظر تربیت نیروی ماهر و متخصص، تبریز و آذربایجان چهره‌های درخشانی را به تاریخ مطبوعات کشور معرفی کرده، جایگاه مطبوعات آذربایجان در دوران پیش از پهلوی رضا خانی از نظر کیفیت، تیراژ و گستره فراتر از محلی و در حد ملی بوده است، طوری که در زمان استبداد صغیر حتی تعداد نشریات تبریز از مرکز فراتر رفت.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: مطبوعات و رسانه ها باید به نسل جوان امید دهند و اخبار آنها منادی وحدت باشد و باید سعی شود تا با حفظ هر نوع گرایش و سلیقه سیاسی، وحدت، همدلی و همزبانی میان مردم و مسؤولان ارتقاء یابد.

وی تصریح کرد: انتظار می رد مطبوعات با تقویت روحیه مطالبه‌گری، عدالت‌خواهی، انقلابی گری، صداقت در کار خبری و نقد منصفانه در جهت توسعه ملی، قلم های خود را برای توسعه استان بردارند، زمانی به رسانه ها و مطبوعات اعتماد بیشتری می شود که زبان گویای مردم باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که انعکاس نارسایی‌های موجود به قصد اصلاح باید همراه با ارایه راهکارهای اصولی و کارشناسی شده باشد، تصریح کرد: در کنار بیان نارسایی‌های موجود؛ حتما بایستی نقاط قوت و دستاوردهای ارزشمند نظام نیز بازگو شود.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره مطبوعات به ویژه خانه مطبوعات استان، افزود: تمامی اصحاب رسانه را به همدلی و اتحاد دعوت می‌کنم و خواهان تداوم برگزاری جشنواره مطبوعات استان هستم؛ چرا که هر چه بر میزان سطح کیفی مطبوعات محلی افزوده شود، شاهد آشتی بیشتر مردم با رسانه‌های مکتوب خواهیم بود، البته مسئولان فرهنگی هم نباید مشکلات صنفی اصحاب رسانه و مطبوعات را به فراموشی بسپارند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار