اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان با موضوع موسیقی برگزار شد
کد خبر: ۷۴۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 13 May 2019

اولین جلسه شورای برنامه‌ريزی و توسعه کردستان اواخر هفته گذشته برگزار شد؛ متولی برگزاری جلسه هم کسی نیست جز جناب «نصراللهی‌زاده»! اینکه حالا و با وجود این همه مسئله در کردستان، نخستین جلسه شورای مثلاً برنامه‌ریزی و توسعه استان حول محور «موسیقی» برگزار می‌شود مایه «حیرانی» است!

به گزارش تابناک کردستان، اقیانوسی از خشم پاریس را فراگرفته است، موج مردم گرسنه و خشمگین به سوی مجموعه کاخ‌های سلطنتی ورسای سرازیر شده است، در یک سوی ماجرا، فریاد ناسزای معترضان، فضا را به تسخیر خود درآورده و در سوی دیگر اشراف‌زادگان در ورسای آرام و بی‌خبر از عمق فاجعه، به امور خود مشغول هستند.

مردم ناراضی و به ستوه آمده، به دروازه‌های کاخ می‌رسند؛ صدای شورشیان آرامش ورسای را بر هم می‌ریزد؛ بالاخره سر و صدا به گوش «ماری آنتوانت»، واپسین ملکه پیش از انقلاب کبیر فرانسه هم می‌رسد.

«این سر و صداها برای چیست؟ صدای مردم معترض است علیاحضرت؛ به چه چیزی معترض هستند؟ می‌گویند نان برای خوردن نداریم؛ خب چرا کیک نمی‌خورند؟»

این چند جمله که به تأثیرگذاری در تاریخ شهره هستند گویا دیالوگ ملکه و ندیمه‌اش هستند؛ حکایت ماندگار بی‌خبری مرفهان بی‌درد و حکام اشرافی از طبقه فرودست جامعه؛ همان بی‌خبری که سر ملکه نگون‌بخت را به گیوتین سپرد و ماری، بهای غفلت از حال و روز مردم بی‌نوا و بی‌توجهی به وضعیت اسفناک معیشت آنها را با جانش داد، انتقامی که گرسنگی مردم از آخرین ملکه فرانسه قبل از انقلاب کبیر 1789 گرفت، عبرت تاریخ است برای صاحبان خرد.

حکایت امروز مردم کردستان و صاحب‌منصبان استان در مقیاسی بسیار کوچک‌تر شاید بی‌شباهت به حال و روز مردم فرانسه و حاکمان آنها قبل از انقلاب کبیر نباشد!

«تنها 2 استان در شاخص «محیط کسب و کار» وضعیتی بدتر از کردستان دارند»؛ «کردستان بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه را در کشور دارد»؛ «نرخ رسمی تورم نقطه‌ای اقلام خوراکی در روستاهای کردستان 91.3 درصد اعلام شد»؛ «کردستان در نسبت تعداد چک‌های برگشتی به مبادله‌ای، بدترین وضعیت را در میان استان‌های کشور دارد»؛ «سقوط 10 پله‌ای جایگاه کردستان در سهم اشتغال بخش صنعت ظرف یک سال».

آنچه آمد اطلاعات رسمی منتشره توسط همین دولت است و در این شرایط اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان در سال 98 با موضوع «موسیقی» برگزار شده است!

خیره گشتم خیرگى هم خیره گشت      موج حیرت عقل را از سر گذشت‏

«بهرام نصراللهی‌زاده» تشخیص داده موضوع اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان در سال 98 موسیقی باشد؛ شهردار سنندج با آن همه مرده‌ای که روی دستش مانده، از عدم ساماندهی دست‌فروشان و مشاغل مزاحم و بازار تاناکورا گرفته تا ساخت‌وساز غیرمجاز و عدم ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری و وضعیت نامناسب رفاهی پرسنل‌‌اش، پیگیر موسیقی است!

مدیران کل ارشاد و میراث فرهنگی کردستان هم که با شیوه بدون روتوش خودشان، همیشه در حوزه موسیقی پای ثابت هستند، رئیس حوزه هنری کردستان هم با قافله موسیقی استان است اما به سبک رندانه خودش، روزی با نام حمایت از سیل‌زدگان و روزی با رنگ و لعاب موسیقی عرفانی! برخی دیگر از مدیران استان هم همین‌طور! انگار همه بر یک ریل حرکت می‌کنند! جوری که معاون اقتصادی استاندار به عنوان ولی نعمت آقایان خوشش بیاید!

راه صاحب‌منصبان دولتی در کردستان ماه‌هاست از مردم جدا شده، مانند اشراف‌زادگان فرانسه در قرن هجدهم! حضرات باید بدانند همه مردم کردستان آنهایی نیستند که دغدغه موسیقی دارند؛ انکار می‌کنید؟ بیایید با هم به صد خانوار در نایسر و ننله و دوشان و گریزه و کانی‌کوزله و تق‌تقان و عباس‌آباد و فرجه سنندج سر بزنیم و ببینیم اولویت امروز آنها معیشت است یا موسیقی؟

چرا حداقل از کسانی که به هر دلیلی پول ندارند تا شکم گرسنه فرزندان خود را سیر کنند شرم نمی‌کنید؟ چرا نمی‌خواهید باور کنید مردم کردستان صاحب شعور هستند و به خوبی درک می‌کنند که تنها هدف مسئولان از طرح و پیگیری دغدغه‌های فانتزی، رد گم کردن و به فراموشی سپردن مشکلات اقتصادی و معیشتی به عنوان اصلی‌ترین مشکل استان است؟

و اما، قبل از آنکه دولتمردان در مقام پاسخ به این نوشتار، پیاده‌‌نظام خود را برای ایجاد شانتاژ خبری عوام‌فریبانه به صف کنند و بگویند «آی مردم! عده‌ای نمی‌خواهند شما شاد باشید»، باید عرض شود صاحب این قلم ابداً مخالفتی نه با «هه‌لپه‌رکی» دارد و نه با موسیقی از هر نوع آن! البته به شرطی که همه مردم مانند مسئولان شکم‌شان سیر باشد!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
سلام . چرا فقط به دو ضلع مثلث گیر داده اید؟ آخرین مطلبی که در مورد ضلع اول نوشته اید مربوط به 17 می 2017 است؟
اینها از چشم مردم دور نمیماند. فکر نکنید کسی متوجه نمیشود.
ضمنا پیام بنده را هم چاپ کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
عالی بود...
دست مریزاد
لاوین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
احسنت عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
نوشته بسیار جذاب و تأثیرگذاری بود
اما یک نکته درباره آنچه نوشته اید قابل کتمان نیست
اصل مشکل نه نصراللهی زاده که آقای استاندار است
چرا تابناک به اصل موضوع نمی پردازد؟
به نظرم در برخورد با عملکرد ضعیف آقای مرادنیا، مماشات را در دستور کار دارید
منتظر روزی هستیم که تابناک آنچه واقعیت است را هم درباره بهمن مرادنیا بنویسد
مقصر اصلی همه نابسامانی ها در کردستان شخص آقای استاندار است دوستان عزیز
موفق باشید
بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله تو
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
فردوسی زمانی که با عدم اقبال سلطان محمود مواجه شد گفت:
گمانم که شه نانوازاده است
بهای لب نان به من داده است
و گفت از نانوازاده انتظار جواهر هدیه دادن غلط است. او فقط نان و آرد و گونی های خالی میتواند هدیه دهد.
از برنامه و بودجه استان و شهرداری سنندج چه انتظاراتی دارید؟ انگار در کردستان زندگی نمی کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
اینکه همه نابسامانی های استان در دستگاه های اجرایی نهایتاً به حساب مرادنیا نوشته می شود حقیقت و واقعیتی انکارناپذیر است.
اما این ظاهر قضیه است و شواهد و قرائن گویای این مطلب است که جناب مرادنیا به شرط تحمل و پذیرش فیروزی بدین منصب نشانده شده است ایشان وامدار معاون اقتصادی استانداری که سردسته بنفشیان استان و مورد وثوق بنفشیان مرکزنشین است می باشد و نقش جناب فیروزی هم «ملازم مدیون» است.
تا آنجا که حافظه یاری می کند در بدو ورود مرادنیا، در جلسه ای در استانداری در حضور خبرنگاران و شخص مرادنیا، تابناک وعده داد که پس از گذشت دو سال از مسئولیت ایشان در استان اگر تغییرات اساسی در جهت اصلاح امور انجام ندهد این رسانه در صف منتقدین سرسخت او قرار خواهد گرفت حال آیا این وعده به سر آمده یا خیر ارباب تابناک می دانند.
مخاطبین تابناک این وعده را فراموش نکرده و وفای به عهد را انتظار دارند.
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
واقعاً عجیب است که تابناک در این همه مشکل استان مرادنیا را مقصر نداند! خب اگر واقعاً زور مرادنیا به فیروزی نمیرسد جرا نمیرود استعفا بدهد. این حرف ها برای سرگرمی بچه ها خوب است. مرادنیا از فیروزی و نصراللهی زاده و دره وزمی جدا نیست
ناشناس
|
United States
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
تشبیه جالبی بود
آقای نصراللهی زاده به عنوان دبیر جلسه نمی بایست اجازه می داد این موضوع حداقل در اولین جلسه شورا مطرح شود
درست است مسئولان محترم استان مردم را به حال خود رها کرده اند ولی بد نیست برخی مسائل را به خاطر حرمت خودشان هم که شده رعایت کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار