شهردار ایلام:
شهردار ایلام گفت: سرانه فضای سبز در شهر ایلام با اهتمام مسئولان شهرداری از 1،8 متر مربع قبلی به 2،8 متر مربع به ازای هر نفر افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۴۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 18 May 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ طالب صادقیان اظهار داشت: سرانه فضای سبز در ایلام 1.8 متر مربع بود و با کاشت 80 هزار متر مربع فضای سبز و توسعه 37 پارک محله ای هم اکنون به 2.8 متر مربع افزایش یافته که بی سابقه بوده است.

وی افزود: اقدامات عملی شهرداری ایلام در یک سال اخیر به همگان اثبات کرد می توان در ایلام طرح های منطبق با عمران شهری نوین و نزدیک به استانداردهای روز اجرا کرد.

شهردار ایلام با بیان اینکه بهره مندی از شهری زیبا و نزدیک به استانداردهای کشوری حق مردم ایلام است، افزود: برای رسیدن به این هدف شهرداری به همراهی دستگاه های مختلف، تامین اعتبار برای تکمیل پروژه ها و نیز همکاری مردم به ویژه کسبه صنوف مختلف و رانندگان نیاز مبرم دارد.

صادقیان یادآور شد: از دیگر اقدامات این سازمان حمایت شهرداری از هرگونه سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای شیوه های بازیافت و تفکیک زباله است.

وی افزود: با توجه به این حجم زباله و اینکه رها کردن پسماندها زیانبار و عامل و منبع شکل گیری انواع امراض و بیماری هاست، مطالعاتی در زمینه بازیافت و بهره برداری از این طلای کثیف انجام شده است.

صادقیان ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان پسماند یک سازمان نوپاست، برای بهره برداری از این طلای کثیف به بخش خصوصی واگذار شده و پیمانکار پروژه باید آن را ساماندهی و خدمات آن در محلات با لباس فرم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: قبلا جمع آوری پسماندها توسط دوره گردها صورت می گرفت و آسیب های اجتماعی بسیاری را نیز بهمراه داشت اما اکنون با واگذاری آن به بخش خصوصی با لوگو و لباس مخصوص هم درآمدی برای شهرداری است و از سویی سبب اشتغال می شود.

شهردار ایلام تاکید کرد: با چنین اقدامی ضایعات از استان خارج نشده و به کارخانه های بازیافت تحویل داده می شوند.

به گفته صادقیان در این زمینه 23 هکتار زمین در نظر گرفته شده و طرح جامع مطالعه پسماند شهر ایلام انجام، مطالعه و استعلام طرح ایجاد کارخانه نیز گرفته شده و به محض اینکه زمین به صورت ثبتی به شهرداری تحویل داده شود فراخوان جذب سرمایه گذار برای احداث اعلام می شود.

وی اضافه کرد: کارخانه بازیافت نخاله ساختمانی نیز در دست اقدام است و امیدواریم سال 98 این کارخانه بهره برداری شود.

به گفته شهردار ایلام در حوزه خدمات شهری نیز 10 دستگاه به ناوگان خدمات شهری برای خدمات رسانی اضافه و سامانه 137 نیز برای ارتباط بیشتر با شهروندان راه اندازی شده است.

صادقیان به اجرای 54 برنامه در محلات اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه های ترک اعتیاد، آموزش زندگی، مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری در محلات، جنگ های شادی متعدد، کارناوال شادی و جشنواره تخم مرغ و آدم برفی از دیگر اقدامات فرهنگی این سازمان است./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار