کد خبر: ۷۴۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 21 May 2019

«حسین فیروزی»، ظاهراً معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداران کردستان است؛ از سال 92 تاکنون ردپای او در بسیاری از مسائل و حوزه‌های مرتبط و غیرمرتبط با وظایف سازمانی‌اش دیده می‌شود؛ داستان این معاون و آنچه بر سر کردستان آورد، افسانه پاندورا در اساطیر یونان را در ذهن مجسم می‌کند!

سروده‌های هومر، شاعر و داستان‌سرای یونانی، در دو کتاب حماسی ایلیاد و اودیسه، تقریباً منبع همه اطلاعات امروز بشر از تاریخ و افسانه‌های یونان باستان است.

مطابق اساطیر یونانی، دوران بی‌بدیل و طلایی زندگی بشر، عصری بود که هنوز «پاندورا» خلق نشده بود؛ آرامش و طراوت در طبیعت حکم‌فرما بود؛ مردم از بلا و بیماری در رنج نبودند و مخلوقات با یکدیگر به نزاع برنمی‌خواستند و با هم به درشتی رفتار نمی‌کردند.

در آن عصر، زئوس، خدای خدایان یونان، در مبارزه با پرومته، خدای آتش، پاندورا، نخستین زن جهان را خلق می‌کند و آن دختر پریچهر را به همسری نزد اپی‌مته، برادر پرومته می‌فرستد.

اپی‌مته با اینکه پرومته به او هشدار داده بود که هیچ هدیه‌ای از جانب زئوس را نپذیرد اما او مجذوب پاندورا شد و با او ازدواج کرد؛ زئوس به پاندورا جعبه‌اى اسرارآمیز داده بود که حاوی همه دردها، شرارت‌ها، مصیبت‌ها و بدبختى‌ها بود!

روزی در غیبت اپی‌مته، پاندورا درِ جعبه‌ای را که زئوس به او داده بود، گشود؛ به محض گشوده شدن در جعبه و در کسری از زمان، دنیایِ آرام آن عصر پر از انواع بلایا و مصائب شد؛ قدرت‌فروشی و خودپسندی در جهان رواج یافت؛ کینه و عداوت در میان مخلوقات حکم‌فرما شد، دروغ، خشم و ریاکاری در همه‌جا ریشه دواند؛ آرامش و طراوت از طبیعت رخت بربست و خشکسالی و گرسنگی بر جهان مسلط شد.

جعبه پاندورا با آن ظاهر زیبا و گمراه‌کننده‌اش هدیه خدایان به انسان بود و نامش را جعبه خوشبختی نهاده بودند؛ با بیرون جهیدن پلیدی‌ها و پیش از آنکه «امید» از جعبه خارج شود، پاندورا به اراده زئوس، در جعبه را بست و «امید» کماکان در آن جعبه محبوس ماند؛ به باور نیچه، فیلسوف و شاعر آلمانی، زئوس در واقع می‌خواست انسانِ رنجورِ از سایر پلیدی‌ها، دست از زندگی نشوید و پیوسته خویشتن را به رنج و عذاب گرفتار سازد و به همین دلیل بود که امید را به انسان داد.

حالا، گویی از آن جعبه خوشبختی، یکی هم در اختیار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداران دولت «تدبیر و امید» در کردستان است؛ جعبه‌ای که او با گشودنش در رقم زدن حال و روز امروز کردستان نقشی بی‌بدیل ایفا کرد؛ حالا هم هرجا به بن‌بست می‌خورد بدان متوسل می‌شود و با آنچه در جعبه پاندورا دارد، مردم را دعوت به پذیرش تداوم عذاب می‌کند!

استاندار سابق کردستان، «حسین فیروزی» را اول اسفندماه 92 به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و 10 تیرماه 94 هم او را با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کردستان منصوب کرد.

6 سال است تقریباً در همه مقدرات استان کردستان از مسائل مهم گرفته تا امور بی‌اهمیت ردپای او به چشم می‌خورد؛ نامش همه‌جا هست؛ از «شاخص فلاکت»، «بیکاری»، «تورم نقطه‌ای» و «چک‌های برگشتی» گرفته تا «بی‌اعتنایی به قانون مدیریت خدمات کشوری»، «انتصاب‌های بی‌ضابطه مدیریتی»، «استخدام‌های غیرقانونی» و البته «سوءاستفاده از جایگاه حقوقی برای تسویه‌حساب با خانواده منتقد»!

چند ماه است شماری از مصیبت‌هایی را که از جعبه پاندورای جناب معاون استاندار به حوزه اقتصاد کردستان رسیده برشماری کرده‌ایم؛ شگفتا حتی یک‌بار هم اذعان نکرده مرد راه پرسنگلاخ اقتصاد نیست! بارها از او سؤال شده با چه مدرک دانشگاهی در آن پست تخصصی بکار گرفته شد، دریغ از یک‌بار پاسخ‌گویی!

جناب معاون در برابر گزارش‌های مستند از کارنامه‌اش که توسط نهادهای رسمی کشور تهیه و توسط رسانه منتقد در استان تفسیر و منتشر شده راه دررو ندارد؛ «آچمز» شده است؛ گاهی برمی‌آشوبد و اتهام می‌زند، گاهی هم دست به دوقطبی‌سازی می‌زند؛ غالب اوقات هم به جعبه پاندورایش رجوع و توسل به امید را به مردم توصیه می‌کند!

کارنامه معاونت اقتصادی او حالا در دست چپش قرار دارد؛ اما هنوز کارنامه عملکردش در معاونت توسعه منابع استاندار برای بسیاری مبهم است؛ ما مصمم به مرور عملکردش در آن حوزه هم هستیم، با دستی پرتر از آنچه در وهم او و دار و دسته‌اش بگنجد! اینجا دیگر نمی‌تواند امضاهایی را که پای برخی اسناد زده، همانند تورم در کردستان انکار کند، می‌تواند؟

با انتشار برخی اسناد عملکرد «فیروزی» در معاونت توسعه منابع بعید است در وجود جنابش رمقی برای دست بردن به جعبه پاندورا برای فرار از پاسخ‌گویی بماند!

فرید کریمی

معاون اقتصادی استاندار و «جعبه پاندورا»یی که در کردستان گشود

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
حال كه دولت و استاندار محترم مصمم به حمايت از اين سه نفر كه مقدرات استان را از لحاظ اقتصادى در دست دارند و موجب فلاكت مردم شدند هستند، بهترين راه ورود دستگاهاى قضايى و امنيتى براى بررسى عملكرد اقايان در اين شش سال است قطعا به نتايج جالبى خواهند رسيد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
وقتی مدیران اجرایی کلیدی دولت در کردستان آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار دولت خودشان را قبول ندارند و هرگونه اظهارنظر منتقدانه را غرض ورزی و بدگویی در حق مجریان دولتی تلقی می کنند و احساس خطری هم از دستگاه های نظارتی ندارند و از همه مهمتر خیالشان از بابت جناب مرادنیا آسوده است معلوم است که ابزار نقد در وادار کردن آنها به تغییر رویه در جهت اصلاح امور کارساز نخواهد بود بنابراین باید مردم دعا کنند که این مدیران از مدیریت دل زده شده بلکه با تمایل خود مناصب را رها کنند راه دیگری در این شرایط برای تعویض آنها به نظر نمی آید.
آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
بزرگترین جفاى فیروزى در حق کردستان حذف مدیران توانا و باتجربه بود با این استدلال که در ستاد روحانى حضور نیافته اند پس باید خانه نشین و مورد غضب واقع شوند ، و در نتیجه کردستان از خدمات فرزندان تواناى خودش محروم گردید و قطعا از اهم جرائمش خواهد بود که بخاطر آن ...
شاغلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
راستش مردم دیگه بى خیال شده اند اینه که عکس العمل نشون نمى دهند، در واقع فیروزى و محفلش در این چند سال تمام زحمات آن 35 سال را به باد دادند و مردم از همه چى دلزده و بریده اند
شاید اگر تمام مخالفین با هم تشریک مساعى مى کردند به این اندازه که اینها مردم را ناامید کردند موفق نمى شدند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار