مدیرکل هواشناسی کردستان:
مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: طبق پیش بینی‌های هواشناسی، گرد و خاک از روز جمعه سوم تا یکشنبه پنجم خرداد آسمان برخی نقاط این استان را فرا می‌گیرد.
کد خبر: ۷۴۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲ 23 May 2019

به گزارش تابناک کردستان، رحیم صدیقی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های عددی هواشناسی از روز جمعه سوم تا یکشنبه پنجم خرداد با توجه به خیزش گرد و خاک بر روی کشورهای عراق و سوریه و غالب بودن جریانات غربی به سمت کشورمان، گرد و خاک تشکیل شده به تدریج به آسمان استان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه این پدیده موجب کاهش کیفیت هوا و دید می‌شود، گفت: پیش بینی می‌شود مقدار کاهش دید در ساعات اوج غلظت گرد و خاک به کمتر از 4 هزار متر نیز برسد.

مدیرکل هواشناسی کردستان تصریح کرد: با توجه به گسترده گرد و خاک در اغلب مناطق استان بویژه در نواحی غربی و جنوبی استان، کیفیت هوا و دید در شهرستان‌های بانه، مریوان، کامیاران و سنندج کاهش می‌یابد.

وی گفت: از اوایل شب شنبه به تدریج از میزان گرد و خاک موجود در هوا کاسته و توصیه می‌شود مردم بویژه افراد آسیب پذیر، بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از تردد غیر ضروری و فعالیت در فضای باز و ورزش در این ایام خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار