واکنش مناسب نسبت به توهین به بزرگان اهل سنت؛
ساعتی پیش احد قدمی پس از بازجویی در دادسرای فرهنگ و رسانه، با قرار بازداشت روانه زندان شد تا رسیدگی به پرونده اقدامات مخرب او با جدیت بیشتری توسط دستگاه قضاء مورد پیگیری قرار بگیرد... از سویی دیگر به برکناری عوامل پخش آن برنامه بسنده نشد و جواد رمضان نژاد مدیر شبکه پنجم سیما نیز برکنار شد تا شدیدترین برخورد ممکن در قبال این خطا صورت پذیرفته شده باشد...
کد خبر: ۷۴۸۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶ 26 May 2019

پس از آنکه یک مداح از سر نادانی اقدام به توهین به بزرگان اهل سنت در جریان پخش یک مراسم مذهبی ویژه ماه رمضان از تلویزیون کرد، مدیر و عوامل شبکه پنج برکنار شدند و مداح هتاک که از قضا داماد پروین احمدی نژاد خواهر محمود احمدی نژاد بود نیز امروز به حکم بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت و به زندان منتقل شد تا پرونده قضایی او با جدیت رسیدگی شود؛ اقدامات مناسبی که مسئولین به موقع انجام دادند تا مانع از یک فتنه جدید شون.

به گزارش «تابناک»؛ یک مراسم مذهبی در شب تولد امام حسن مجتبی (ع) از محل یکی از مساجد تهران پخش شد که در آغاز آن مراسم احد قدمی مداح مشهور که با دامادی پروین احمدی نژاد خواهر محمود احمدی نژاد شناخته می‌شود، از سر جهل و نادانی اقدام به توهین به بزرگان اهل سنت یا همان خلفای راشدین کرد؛ اقدامی که به گفته سخنگوی قوه قضاییه: «...اقدام او را یک اقدام عالمانه و عامدانه می دانیم. گرچه ممکن است این فرد توجیهاتی داشته باشد، ولی قابل پذیرش نخواهد بود.»

بازداشت مداح هتاک و برکناری مدیر و عوامل شبکه پنج

در همین راستا ابتدا مجری و عوامل برنامه و ناظران پخش برکنار شد اما با توجه به ابعاد این اتفاق و نظر رهبر انقلاب و علمای شیعه مبنی بر حفظ حرمت بزرگان اهل سنت و پرهیز از هرگونه اختلاف افکنی میان امت مسلمان، اقدامات جدی‌تر مورد مطالبه قرار گرفت. در نهایت ساعتی پیش احد قدمی پس از بازجویی در دادسرای فرهنگ و رسانه، با قرار بازداشت روانه زندان شد تا رسیدگی به پرونده اقدامات مخرب او با جدیت بیشتری توسط دستگاه قضاء مورد پیگیری قرار بگیرد و مشخص شود نظام با چنین اقداماتی مماشات نمی‌کند.

از سویی دیگر به برکناری عوامل پخش آن برنامه بسنده نشد و جواد رمضان نژاد مدیر شبکه پنجم سیما نیز برکنار شد تا شدیدترین برخورد ممکن در قبال این خطا صورت پذیرفته شده باشد. اقدامی انقلابی توسط رئیس صداوسیما که در کنار واکنش سریع و به موقع قوه قضاییه، زمینه لازم را فراهم کرد تا اساساً فرصت سوءاستفاده و نسبت دادنِ اقدام جاهلانه یک مداح به نظام از سوی جریانات وهابی و تجزیه طلب که بر روی گسل‌های قومی و مذهبی متمرکز هستند، فراهم نشود.

انتظار می‌رود در قبال این اقدامات وحدت‌آفرین از سوی مسئولین قوه قضاییه و صداوسیما و برخورد جدی با مسببین و مقصرین این حادثه، شاهد تفرقه افکنی توسط برخی جریان‌ها در داخل نباشیم و با توجه به اقدامات درست و به موقع مسئولین، از ایجاد فضای دوقطبی پرهیز کرد. مجموعه اقدامات از زمان وقوع این اتفاق تاکنون نشان می‌دهد که رویکرد کلی بر وحدت اقوام و مذاهب در ایران تا چه حد جدی است و بی‌شک باید در تقویت این نگاه کوشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار