کد خبر: ۷۵۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 09 June 2019

چند ماه قبل گزارشی در سیمای کردستان پخش شد که ادعاهای مطرح در آن حاکی از انجام تخلف توسط رئیس شعبه یکی از بانک‌ها بود؛ چندین ماه از پخش گزارش گذشته و هنوز ابعاد ماجرا توسط مدیران ارشد دولت در استان برای مردم تشریح نشده است؛ گزارش کذب بوده یا این مورد هم جزء محرمانه‌های دولتمردان کردستان است؟!

به گزارش تابناک کردستان، صدا و سیمای مرکز کردستان چندی قبل گزارشی درباره یکی از کارگاه‌های تولیدی در استان که هنوز در حال فعالیت بود پخش کرد.

فعالیت کارگاه آنطور که در گزارش اشاره شد، «تولیدی زیرساخت کناف برای اولین بار در غرب کشور» بود؛ کارگاهی که ظاهراً دستگاه‌های مورد نیاز را هم خریداری کرده ولی در مرحله پرداخت وام با مشکل مواجه شده است.

گویا بانک به هیچ عنوان راضی به پرداخت تسهیلات نشده است؛ گویا ارزیابی مجدد انجام شده است؛ گویا به دستور معاون اقتصادی استاندار کردستان سه جلسه برای رفع موانع تولید کارگاه یادشده برگزار شده است!

تا اینجای داستان هیچ اتفاق تازه‌ای نیافتاده است! قصه همان قصه عدم همکاری بانک‌ها با واحدهای تولیدی استان است؛ امری که تقریباً همه مسئولان ارشد استان هم به آن اذعان دارند و ... دیگر همین؛ اذعان دارند و کاری هم نمی‌کنند یا نمی‌توانند کاری بکنند!

بنابراین، مقصود نوشتار، این قسمت ماجرا نیست! بخش دیگر است؛ فساد؛ سوء استفاده از مقام و موقعیت اداری؛ نامشخص بودن شیوه برخورد با یک متخلف برای مردم؛ سکوت قابل تأمل دولتمردان کردستان در قبال ادعای مطرح درباره یک تخلف؛ محرمانه‌های اقتصادی در کردستان!

در گزارش یادشده، گزارشگر صدا و سیما به یک تخلف اشاره و اعلام می‌کند «جالب اینجاست قبل از این جریان هم رئیس شعبه یکی از بانک‌های مربوطه که الان برکنارش کرده‌اند به آنها پیشنهاد می‌دهد در ازای یک دانگ کارگاه برای‌شان تسهیلات بگیرد».

سپس یکی از عوامل کارگاه در این باره اینگونه توضیح می‌دهد «رئیس این شعبه آمد، یک دانگ شرکت را به نام خانمش کردیم! حالا نزدیک 12 ماه است که هیچ نتیجه‌گیری از این وام نکرده‌ایم».

گزارشگر سؤال می‌کند آیا به شما پولی پرداخت کرد؟ که پاسخ منفی می‌شنود و دوباره سؤال می‌کند به چه دلیلی یک دانگ را به نام آن فرد کردید؟ پاسخ می‌گیرد «تسهیلاتی که برای ما تأیید شد چون وام قبلی از آنجا دریافت کرده بودیم و آن فرد برای بررسی مراجعه نمود گفت می‌توانم این تسهیلات را بگیرم».

ادعاهای مطرح در گزارش، کاملاً روشن است؛ مخاطب گزارش هم نیازی به معرفی ندارد! می‌ماند پاسخ چند سؤال؛ چرا ابعاد ماجرا با گذشت چندین ماه، توسط مدیران ارشد دولت در کردستان برای مردم تشریح نمی‌شود؟ چه برخورد قانونی با رئیس شعبه صورت گرفته و خانم جناب رئیس شعبه با دانگی که به نامش شده بود چه کرد؟ در کردستان چه خبر است که شرکتی، تنها یک روز پس از عنایت مدیرکل کار استان، برای دریافت 20 میلیارد تومان تسهیلات با بهره مناسب، حتی بدون اذن مدیران بالا دستی به شعبه معرفی می‌شود، و برخی کارگاه‌های تولیدی استان اینچنین سرگردان دریافت چند ده میلیون تومان تسهیلات ‌می‌شوند؟ و سرانجام آیا منطقی است رئیس شعبه یک بانک «براساس ادعای مطرح در گزارش» مرتکب چنان تخلفی شود و آن بانک متحمل هیچ هزینه‌ای نشود تا شاید سایر بانک‌ها از موضوع عبرت گرفته و نظارت بر عملکرد کارکنان خود را با جدیت بیشتری دنبال کنند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار