در دو ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل محقق شد
فرمانده انتظامی کردستان گفت: میزان تلفات تصادفات رانندگی در جاده‌های استان در ماه‌های فروردین و اردیبهشت گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۵۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲ 09 June 2019

به گزارش تابناک کردستان، سردار علی آزادی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: پارسال در این مدت، ۵۸ نفر در جاده‌های استان بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند که امسال این آمار به ۳۳ نفر کاهش یافت.

وی با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه، تجاوز به چپ و عدم توجه به جلو بوده است، گفت: مقابله و برخورد با تخلفات کافی نیست و باید فرهنگ ترافیکی را ارتقا بدهیم چون که مردم خود کاربر ترافیکی هستند.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره اینکه بر اساس آمارها بیش از یک میلیون و ۱۹۰ هزار تردد در تعطیلات عید فطر در جاده‌های استان ثبت شده که نشان دهنده افزایش ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است، تصریح کرد: با وجود افزایش حجم مسافرت‌ها مشکل خاصی در جاده‌های استان نداشتیم.

وی با بیان اینکه در این تعطیلات ۲ نفر در جاده‌های استان بر اثر تصادف رانندگی جان خود را از دست دادند، گفت: در این مدت همه نیروها در حوزه انتظامی، پلیس راه و ترافیکی بسیج شده و تدابیر لازم برای روان سازی ترددها اندیشیده شد.

سردار آزادی همچنین از وقوع ۲ تصادف رانندگی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: در این تصادفات ۲ نفر جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه در یکی از این تصادفات در محور سقز بوکان یک عابر پیاده که پیرمردی ۷۰ ساله بود جان باخت، تاکید کرد: در حادثه دیگر در جاده سقز دیواندره سه خودروی پژو پارس، پژو و کامیونت با هم برخورد کردند که راننده پژو در این حادثه جان باخت.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به دیگر فعالیت مأموران انتظامی استان در تعطیلات پایان هفته گذشته گفت: در بانه کامیونی حامل کنتورهای برق قاچاق متوقف شد و 3 هزار و ۸۲۸ کنتور و ده‌ها عدد قطعات مکانیسم داخلی کنتور از آن کشف شد.

وی با بیان اینکه ارزش این کالاها توسط کارشناسان ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: یک نفر در این ارتباط دستگیر و همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی ارجاع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار