توسط فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تشریح شد
فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان برنامه‌های کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید کردستان را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۵۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ 11 June 2019

به گزارش تابناک کردستان، سردار محمدحسین رجبی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با موضوع تشریح کنگره ملی 5400 شهید استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانسنگ و امام راحل(ره)، اظهار کرد: قدردان زحمات و تلاش‌های خبرنگاران کردستانی در خصوص اقدامات فرهنگی و صیانت از ارزش های انقلاب، شهید و شهادت هستیم.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر دو کنگره مرتبط با استان کردستان برگزار شد، گفت: کنگره نخست با محوریت سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی برگزار شد و کنگره دوم با محوریت استان تحت عنوان کنگره 5400 شهید کردستان 30 خردادماه‌جاری برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با ذکر اینکه برگزاری کنگره در راستای بیان خاطرات دفاع مقدس، ذکر مجاهدت‌های شهدا و یادآوری و انتقال این مفاهیم به نسل جوان برگزار می‌شود، تصریح کرد: نبایستی تاریخ کشور، مجاهدت و دفاع مردم شریف خود را فراموش کنیم به همین خاطر بایستی همواره یادآوری شود تا بر مبنای آن، ما قدردان امنیت پایداری که در سایه تلاش آنان به جای مانده است، باشیم.

وی با بیان اینکه نبایستی غافل از الطاف خداوند شویم، گفت: بالاترین نعمت‌ها سلامتی و امنیت است که هر کدام جایگزینی نداشته و نخواهد داشت.

سردار رجبی افزود: در تمام شهرستان‌های استان اجلاسیه مرتبط با کنگره 5400 شهید کردستان برگزار شده که این اجلاسیه‌ها با حضور پررنگ مردم، ادارات و مسئولان روبرو شد.

وی با اعلام اینکه اقدامات خدماتی، اجتماعی و حمایتی مختلفی در قالب کنگره برگزار شده است، اظهار کرد: از جمله برنامه‌های تعریف شده در قالب کنگره 5400 شهید استان کردستان که اجرایی شده شامل دلجویی از تعداد یک‌هزار و 60 خانواده ضد انقلاب که کشته شده‌اند، غرس 200 هزار اصله نهال به نام شهدای مهاجر و انصار استان، ساخت 600 باب منزل مسکونی برای مددجویان کمیته‌ امداد، اجرای 7 هزار پروژه محرومیت‌زدایی در استان، برپایی 14 مورد بیمارستان صحرایی، ارائه 2805 مورد خدمات پزشکی درمانی به بیماران نیازمند، اعزام اکیپ‌های درمانی به مناطق محروم، تأمین 22 هزار و 350 مورد بسته‌های حمایتی و جهیزیه برای مناطق محروم است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه 40 نشست تخصصی در دانشگاه‌های استان در حوزه پژوهشی کنگره صورت پذیرفت، گفت: 35 مورد پیش کنگره، 20 مورد مسابقه کتابخوانی و برگزاری 10 نوبت فراخوان مقاله در حوزه دفاع مقدس از دیگر اقدامات علمی کنگره 5400 شهید کردستان است.

وی با بیان اینکه نشر 5 آلبوم موسیقی دو زبانه،  برگزاری 10 مورد تئاتر در حوزه دفاع مقدس، ساخت 5 انیمیشن، ساخت 80 مورد مستند شهدا و دفاع مقدس، تولید 21 المان تندیس و سردیس شهدا، 15 مورد یادمان، دو هزار مورد نصب تصاویر شهدای استان در سطح معابر، 15 مورد راه‌اندازی قرارگاه رسانه‌ای، 1240 مورد بهره‌گیری از نشریات محلی و 300 مورد نام‌گذاری امکان و معابر بنام شهدا، برپایی 35 مورد نمایشگاه، 5500 مورد اطلاع‌رسانی کنگره و در نهایت 56 هزار و 640 دقیقه تولید اخبار و مستند در صدا و سیما از اهم اقدامات فرهنگی صورت گرفته در قالب کنگره 5400 شهید کردستان است.

سردار رجبی در خصوص اقدامات تربیتی و ورزشی در قالب کنگره، افزود: 200 مورد اعزام راهیان نور، 1600 نفر اعزام خانواده شهدا و کم‌بضاعت به مشهد مقدس، برگزاری 80 مورد نشست بصیرتی با موضوع شهدا و دفاع مقدس، 60 مورد قصه‌گویی، 1200 نفر کارگاه داستان‌نویسی، 440 مورد مسابقات ورزشی و اجرای 12 برنامه کوهنوردی از مهمترین این برنامه‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های مناسبتی و گرامیداشتی نیز برنامه‌های شاخصی اجرا شد، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها شامل 1500 یادواره شهدا در سطوح مختلف، 10 هزار و 637 دیدار با خانواده شهدا، یک هزار مورد غبارروبی شهدا، 120 مورد جریان‌سازی و 40 مورد برگزاری شب شعر و خاطره از مهمترین برنامه‌های اجرا شده در این حوزه است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: جمع‌آوری و سرگذشت پژوهشی و نشر آثار دفاع مقدس شامل 250 مورد خاطره‌پژوهی، 1500 مورد تکمیل کتابچه‌ها و 120 عنوان تدوین یا انتشار و یا در دست انتشار کتاب‌های دفاع مقدس در استان کردستان صورت پذیرفته است.

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار