سرپرست معاونت تشریفات استانداری کردستان جایی مدعی شده از زمانی که به استانداری رفته مطالب منتشره در رسانه‌ها را «ریزبینانه‌تر» بررسی می‌کند؛ او قطعاً خلاف واقع نگفته و این کار را انجام می‌دهد؛ حالا فعلاً همین که جناب سرپرست املای صحیح کلمه «صلب» را در آخرین خبر سایت استانداری ریزبینانه بررسی کند کفایت می‌کند!
کد خبر: ۷۵۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ 12 June 2019

یکی از رسانه‌های همراه دولتمردان در کردستان دیروز اظهاراتی را از قول سرپرست معاونت تشریفات استانداری کردستان منتشر کرده است؛ در بخشی از خبر، جناب سرپرست گفته همیشه پیگیر مطالب منتشر شده در رسانه‌های استان است و از زمانی هم که به استانداری رفته «ریزبینانه‌تر» مسائل را بررسی می‌کند.(نقل به مضمون) 

البته ظاهراً او پس از بررسی‌هایی که انجام داده به نتایجی هم رسیده است اما چون سابقه‌ای که از او سراغ داریم غالباً در حوزه مجری‌گری و خوانندگی است، آنچه گفته اصولاً قابل اعتنا نیست؛ هرچند بهتر است در این حالت هم جناب‌شان با احتیاط بیشتری در مبحث «خبر» سخن بر زبان براند. 

بنا بر تطویل این نوشتار نیست، سرپرست محترم معاونت تشریفات استانداری مدعی شده اخبار رسانه‌های استان را «ریزبینانه» رصد می‌کند؛ تردیدی نداریم که او خلاف واقع نگفته و حتماً این کار را انجام می‌دهد؛ حالا اگر با لحاظ این ادعا، بگوییم او اخبار منتشره در پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان را «ریزبینانه»تر از اخبار هر رسانه‌‌ای در استان «پیگیری» و «بررسی» می‌کند، سخنی مقبول است، نیست؟ بخوانید. 

پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان ظهر دیروز خبری از یکی دیگر از جلسات محرمانه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان منتشر کرده است؛ در بخشی از خبر منتشره آمده است «فیروزی از بازاریان خواست در مقابل چنین اخباری از حیثیت خود دفاع کنند و نگذارند اعتماد مردم به آنها صلب شود». 

حدود 24 ساعت از انتشار خبر گذشته است و قطعاً سرپرست معاونت تشریفات استانداری کردستان آن خبر را «ریزبینانه» خوانده است و طبیعی است که اگر متوجه غلطی املایی یا احیاناً اشکالی در خبر می‌شد، دستور اصلاح می‌داد؛ دستور نمی‌داد؟ 

با این اوصاف یک نکته قابل ذکر است؛ آقای سرپرستِ ریزبین به جای اتهام‌زنی بی‌پایه و اساس و اظهارنظر در اموری که در حوزه تخصص او نیست، بهتر بود برای نمونه و فقط برای نمونه در فقره اخیر، از فردی متخصص در حوزه نگارش فارسی کمک می‌گرفت تا متوجه شود که املای صحیح عبارت «صلب شدن» اگر در معنی «از میان رفتن» به کار رود «سلب شدن» است. 

جناب سرپرست! درست است که حوزه رسانه در کردستان آنقدر بی در و پیکر شده که هر کسی به خود اجازه می‌دهد به این حوزه بتازد ولی بهتر است بدانید همه اهل قلم کردستان آنهایی نیستند که شما عزیزشان هستید، بهتر است از این پس در سخن گفتن حد نگه دارید؛ به قول ملای روم: 

«نازنینی تو، ولی در حدِّ خویش
اَلله‌ اَلله پا مَنِه از حدّ، بیش» 

فرید کریمی

 

ادعای «سرپرست معاونت تشریفات استانداری کردستان» و یک نکته

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
سلام . متاسفانه مشکل فقط دراین بخش نیست استانداری از زمان زاهدی سرناسازگاری با توسعه استان داشته وعموما بکارگیری مدیران به سبک میقانی ها باب شد وشاید امروز اگر از مغزمدیران حاضر نه به سیاق آقا محمد خان قاجار بلکه به سبک مجازی مناره ای بسازی فکر نمی کنم یک مدیر ازش استخراج کنی ! مدیر کسی است که آزمون وخطا را سپری کرده باشد . کار بلد در سازماندهی باشد قوانین ومقررات را اشراف داشته باشد و وظایف سازمانی را آموخته باشد . وقتی بیش از 50 درصد مدیران استانداری خارج سازمان وبعضا هم سابقه اداری نداشته اند وبراساس منافع مشترک باند وگروه وجناح از کانال ستادهای انتخاباتی منصوب شده اند دراین شرایط توقع کار وتلاش که خروجی آن توسعه باشد امری محال است . در نظام اداری استان شایستگی معنا ندارد این عزیران شریکهای خوبی ممکن است باشند...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار