سرپرست محیط زیست بیجار:
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بیجار گفت: یک قلاده گرگ به یک کودک ۴ ساله اهل روستای زینل از توابع این شهرستان حمله کرد و موجب مرگ او شد.
کد خبر: ۷۵۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹ 16 June 2019

به گزارش تابناک کردستان، علی‌اصغر هدایت‌زاده در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در پی اطلاع از حمله یک قلاده گرگ به یک کودک 4 ساله اهل روستای زینل از توابع شهرستان، جست و جو برای یافتن این دختر بچه آغاز ولی ساعتی بعد جسد بی جان او در چند کیلومتری منطقه پیدا شد.

وی گفت: پایش منطقه توسط محیطبانان و اهالی روستا در پی یافتن رد پای این گرگ درنده و مهاجم آغاز شده ولی هنوز موفق به دام انداختن این گونه جانوری نشده‌اند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بیجار تصریح کرد: تلاش‌ها برای یافتن این گرگ از زمان وقوع حادثه با همکاری مردم و تعدادی از شکارچیان در دستور کار محیط زیست قرار گرفته که امیدواریم پیش از وقوع حادثه دیگری این حیوان درنده به دام بیفتد.

وی به روستاییان توصیه کرد از سپردن گله‌ها به کودکان و افراد کهنسال خودداری کنند و در حین چرای دام‌ها از سگ نگهبان گله استفاده کنند همچنین از دهیاران روستاها نیز خواسته نسبت به تعیین و معرفی مکان مناسب جهت دفن زباله‌های روستایی اقدام و از پراکنده شدن زباله‌ها در اطراف روستاها جلوگیری به عمل آورند چرا که مکان مناسبی برای تغذیه سگ‌های ولگرد و سایر حیوانات درنده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار