نماینده مریوان و سروآباد در گفت‌وگو با تابناک:
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس با اشاره به آتش‌سوزی اخیر در نیزارهای دریاچه زریبار گفت: مجموع همه کارهایی که تاکنون برای تالاب زریبار انجام شده در حدی نیست که محیط زیست از آن به عنوان افتخار یاد کند، واقعیت آن است که اقدام عملی چشم‌گیری برای رفع بحران تالاب انجام نشده و تمامی جلسات درباره زریبار تقریباً «هیچ» خروجی نداشته است.
کد خبر: ۷۵۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 17 June 2019

منصور مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کردستان با اشاره به آتش‌سوزی اخیر در نیزارهای دریاچه زریبار مریوان اظهار کرد: از سه سال قبل تاکنون در کسوت وکیل مردم، بارها مشکلات تالاب زریبار را پیگیری کرده‌ام اما متأسفانه محیط زیست برای نگین آبی کشور اقدام آنچنانی انجام نداده است. 

وی گفت: تنها اقدام عملی که برای حل برخی مشکلات زریبار انجام شده هدایت فاضلاب برخی روستاهای اطراف تالاب بوده که متأسفانه در حال حاضر هم فاضلاب سه روستا به داخل زریبار می‌ریزد و پس سه سال پیگیری مستمر اینجانب در این خصوص، به تازگی بودجه‌ای برای هدایت فاضلاب سه روستای یادشده در نظر گرفته شده است. 

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجموع همه کارهایی که تاکنون برای تالاب زریبار انجام شده در حدی نیست که محیط زیست از آن به عنوان افتخار یاد کند، واقعیت آن است که اقدام عملی چشم‌گیری برای رفع بحران تالاب انجام نشده و تمامی جلسات درباره زریبار تقریباً «هیچ» خروجی نداشته است. 

وی با بیان اینکه عملکرد محیط زیست استان کردستان در حد «صفر» است، گفت: نمایندگان مردم استان در مجلس راضی به انتصاب مدیرکل فعلی حفاظت محیط زیست کردستان نبوده‌اند؛ مدیرکل محیط زیست استان کردستان یکی از ضعیف‌ترین مدیران محیط زیست در کشور و نیز یکی از ضعیف‌ترین مدیران کل در استان است و در مدت حضورش در این سمت هم، «هیچ» برنامه‌ای برای رفع مشکلات حوزه محیط زیست استان نداشته است. 

مرادی افزود: یکی از دستگاه‌هایی که برای توسعه استان مشکل ایجاد می‌کند اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان است؛ این دستگاه مانع توسعه کردستان است. 

وی با اشاره به جلسه اخیر برگزار شده در استانداری کردستان درباره زریبار خاطر نشان کرد: دو سال قبل در ملاقاتی که با رئیس سازمان محیط زیست کشور داشتم وی اظهار داشت در صدد رفع مشکلات تالاب انزلی با استفاده از تکنولوژی نانو هستیم و در صورت به نتیجه رسیدن کار، همان اقدام را هم در مریوان انجام خواهیم داد ولی آن اظهارات متأسفانه در همان حد وعده باقی ماند. 

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: بعید می‌دانم سازمان محیط زیست کشور و اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان برنامه‌ای برای رفع بحران تالاب زریبار داشته باشند. 

وی با اشاره به ضعف عملکرد مدیرکل محیط زیست کردستان، افزود: مدیرکل فعلی حفاظت محیط زیست کردستان از آنجا که فاقد توانمندی و تجربه کافی است قادر به حل مشکلات متعدد محیط زیستی استان نیست. 

مرادی با بیان اینکه خانمی که در پست یادشده منصوب شده در حد یک مدیرکل محیط زیست نیست، اظهار کرد: بارها از طریق استاندار کردستان و معاونان استاندار موضوع ضعف عملکرد این مدیرکل را پیگیری کرده‌ایم و عدم توانایی وی در انجام مسئولیت‌هایش به مدیران ارشد اجرایی استان گوشزد شده است. 

وی گفت: انتصاب فرد یادشده، تصمیم شخص رئیس سازمان بوده و از نظر ما کار انجام شده اقدامی کاملاً غلط برای استان کردستان بوده است و چنین تصمیمات غلطی که در سطح ملی اتخاذ شده قطعاً در توسعه نیافتگی کردستان تأثیرگذار بوده است. 

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: وظیفه اصلی یک نماینده قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون است و اجرا کار دولت و مدیران دولتی است با این حال و از آنجا که از سویی موضوع تالاب زریبار را یک موضوع بااهمیت نه تنها استانی بلکه ملی می‌دانیم و از سوی دیگر موکلان ما مؤکداً خواستار نجات تالاب زریبار هستند ناتوانی یک مدیرکل باعث نخواهد شد که ما از مطالبات‌مان درباره این تالاب کوتاه بیاییم و در چارچوب اختیارات یک نماینده، پیگیری بحران زریبار و مشکلات محیط زیستی کردستان را، همچنان در اولویت کار خود قرار خواهیم داد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
با تشکر از مدیر خبرگزاری تابناک به اطلاع می رساند مدیرکل فعلی محیط زیست استان بدون حتی یک روز سابقه کار اداری مدیرکل شدند در حالی که این سازمان پر از نیروی متخصص توانمند با تجربه است
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
سلام. خدا لعنت کند کسی را برای انتخاب نابجایی که هم این خانم محترم را از شانس بهتر بودن جدا کرد و هم به بیراهه توهم خودبزرگ بینی کاذب کشاند
ایشان باید سالها تحقیق و آموزش و ممارست می نمود که قبول مسئولیت برایشان منطقی باشد نه اینکه امروز شاهد باشیم تمام مسئولیتهای زیست محیطی از تالاب زریبار گرفته تا تخریب زیستگاه های حیاط وحش، تخریب مراتع و کوه ها، ابنیه تاریخی و کم توجهی به مسئولیت بهره برداری های بی رویه عده ای افراد سودجو باعث شده همه روستاها آب شرب شان آلوده شده محیط زیست شان آشغال و زباله دان شده ایشان هم مشغول امضا و جلسه است به گمانش مسئولیت یعنی این!! حتی به گمانم مقررات مربوطه را در حوزه مسئولیت فرصت نکرده بخواند. ایشان باید چندسالی کارشناس در این حوزه تجربه کسب می نمودند بعد مسئولیت را قبول می فرمودند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار