کد خبر: ۷۵۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 19 June 2019

رسانه منتقد در تحلیل گزارش‌های مرکز آمار بویژه در بحث تورم، غالباً ضعف عملکرد تیم اقتصادی دولت در کردستان را عامل اصلی بروز مشکلات عنوان کرده و معاون امور اقتصادی استاندار کردستان هم غالباً این موضوع را رد کرده است؛ حالا دلیل معاون محترم اقتصادی استاندار در طرح این ادعا که «کردستان گران‌ترین استان کشور نیست» مشخص شده است.

به گزارش تابناک کردستان، ماه‌هاست گزارش‌های منتشره در مرکز آمار بر وضعیت نامطلوب تورم در کردستان دلالت دارد؛ تحلیل آمار یادشده در رسانه منتقد غالباً گلایه مدیران استان را در پی داشته است؛ صاحب‌منصبان کردستان بارها، منتقد را به عدم انتشار آمار مثبت متهم کرده‌اند؛ تازه‌ترین گزارش مرکز آمار، بالاخره به یک نکته مثبت درباره کردستان اشاره کرد و ما هم خود را موظف به انتشار آن می‌دانیم.

 مرکز آمار ایران، دوشنبه هفته جاری متوسط قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی سال 1397 را منتشر کرد که حاوی گزیده متوسط قیمت برخی محصولات و هزینه خدمات و ذکر نام استان‌هایی است که «بیشترین و کمترین قیمت» را برای یک محصول مشخص و نیز «بیشترین و کمترین دستمزد» را برای یک خدمت مشخص، داشته‌اند.

در این گزارش و در بخش متوسط و درصد تغییر قیمت محصولات کشاورزی در سال 97 نام کردستان هم به چشم می‌خورد.

در گزارش تازه مرکز آمار، برخلاف بسیاری از گزارش‌های اقتصادی منتشره در ماه‌های اخیر، این بار به یک نکته مثبت درباره کردستان اشاره شده است.

در بخشی از گزارش مرکز آمار آمده است: در سال 1397 قیمت فروش یک کیلوگرم پشم گوسفند (شسته نشده) در کل کشور 21949 ریال بوده و استان‌های خراسان جنوبی با 36078 ریال و استان کردستان با 6011 ریال به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند.

تیم اقتصادی دولت در کردستان در سال 97، اگر نتوانسته باشد قیمت کالاهای ضروری مورد نیاز مردم مانند گوشت قرمز، مرغ، برنج، روغن نباتی، قند و شکر و ... را به کمترین سطح در کشور برساند، ولی توانسته در خصوص پشم گوسفند (شسته نشده) به این مهم دست یابد.

وظیفه خود می‌دانیم دستاورد! تیم اقتصادی دولت در کردستان در ارتباط با قیمت پشم گوسفند را تبریک گفته و آمادگی خود را برای انعکاس دستاورد‌های بعدی این تیم در موارد مشابه، اعلام کنیم.

ذکر این نکته هم ضروری است که معاون امور اقتصادی استاندار کردستان در هفته‌های اخیر بارها اعلام کرده «کردستان گران‌ترین استان کشور نیست» و حالا با انتشار گزارش تازه مرکز آمار بیراه نیست اگر کسی بگوید مقصود معاون محترم، همین ارزانی پشم گوسفند (شسته نشده) بوده است.

لازم به یادآوری است، اذعان مرکز آمار و رسانه منتقد به توفیق به دست آمده در کردستان، این فرضیه را که درگاه ملی آمار و منتقد تیم اقتصادی دولت در استان، تنها آمار منفی درباره عملکرد منصوبان دولت در کردستان را منتشر می‌کنند باطل کرده و ثابت شد که در کنار ضعف عملکرد‌ها، دستاورد‌های تیم اقتصادی دولت در کردستان هم دیده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار