فرمانده سپاه کردستان در کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان:
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه با اقتدار و قوت هرچه تمام‌تر اعلام می‌کنیم که کردستان از امنیت کاملاً پایدار برخوردار است، گفت: به یمن الهامات معنوی و روحیه اطاعت‌پذیری اعتقادی مردم کردستان، اینک این منطقه به یکی از امن‌ترین مناطق کشور تبدیل شده تا جایی که به الگویی برای دیگر کشورهای همسایه تبدیل شده است.
کد خبر: ۷۵۵۵۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ 20 June 2019

به گزارش تابناک کردستان، سردار محمدحسین رجبی امروز در اجلاسیه پایانی کنگره 5400 شهید استان کردستان که در سالن 6 هزار نفری 22 گولان سنندج برگزار شد، با اشاره به آیه 23 سوره مبارکه الأحزاب، اظهار کرد: همانگونه که استحضار دارید غائله کردستان اولین جنگی بود که ایادی نظام سلطه در اولین روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر انقلاب نوپای مردم تحمیل کردند.

وی گفت: تاریخ این سرزمین فراموش نمی‌کند که تنها چند ساعت از پس رهایی ملت شریف ایران از یوغ سلطه رژیم شاهنشاهی، فرمان حمله به نهال یک شبه انقلاب اسلامی از اتاق‌ فکر ایادی استکبار صادر گردید؛ انقلابی که ثمره خون هزاران شهید از همه اقوام و مذاهب کشور بود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: هنوز بوی باروت شلیک تفنگ‌های مزدوران شاهنشاهی به سوی مردم انقلابی از خیابان‌های شهر محو نشده بود که رگبارهای مزدوران بیگانه‌پرست سینه انقلابیون را در کردستان نشانه رفت و زنان و مردان و کودکان این سرزمین را در محک آزمونی تاریخی قرار داد و خون‌های مدافعان مظلوم انقلاب را به ناحق بر زمین ریخت.

وی گفت: این وضعیت ادامه داشت تا اینکه نهال پربار پیشمرگان مسلمان کُرد در کنار انقلابیون مهاجر از اقصی نقاط کشور شکل گرفت و این دو طیف با الهام از اندیشه زلال انقلاب که نشأت گرفته از روح امام(ره) بود متحد شدند و ورقی زرین بر کتاب تاریخ بیداری سرزمین فداکاران بزرگ افزودند.

سردار رجبی افزود: فرمان تاریخی حضرت امام(ره) مبنی بر اینکه «ما در کردستان با کفر می‌جنگیم نه با کُرد» تحول عظیمی در روحیه انصار و مهاجرین ایجاد و روحیه ایثار و شهادت و جانفشانی برای مقابله با جریان نفاق و کفر در بین آحاد یاران کردستان به اوج خود رسید.

وی خاطر نشان کرد: تکمیل و استقرار آن اندیشه راهبردی در ادیبهشت سال 88 در میدان آزادی سنندج از جانب خلف صالح آن عبد صادق خداوند، یعنی رهبر و مقتدایمان متناسب با مقتضیات زمان، بسیار هوشمندانه با برد منطقه‌ای و جهانی در خصوص مردم نحیب و جوانمرد کردستان مطرح گردید؛ فرمانده کل قوا در آن سفر تاریخی، کردستان را سرزمین فرهنگی، زبان کُردی را سرمایه ملی و ایران را وطن همه کُردها تبیین کرده و جایگاه کُردها را در منطقه فرصتی برای ایران اعلام کردند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: از همه اینها مهم‌تر، کردستان افتخار داشت که قدمگاه بزرگترین فتوای تاریخی وحدت‌بخش جهان اسلام مبنی بر حرمت توهین به مقدسات اهل سنت توسط ولی امر مسلمین جهان در آن سفر تاریخی باشد که به سند بلامنازع وحدت ملی و همچنین سند جاودانه پیوستگی و همبستگی قوم و مرزداران نجیب کردستان و ملت ایران تبدیل گردید و به عنوان منشور مدیریتی مناطق قومی و مذهبی پذیرفته شد.

وی افزود: دستور دلجویی از آسیب‌دیدگان ناامنی‌های کردستان توسط معظم‌له ضربه نهایی را بر پیکر بداندیشان نظام مقدس اسلامی در منطقه وارد کرد و به موجب آیه شریفه وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا مایه همبستگی و گسترش گرایشات قلبی عموم مردم شریف کردستان گشته و از طرفی موجب انسجام هرچه بیشتر صفوف انقلابیون شد.

سردار رجبی اظهار کرد: این راهبرد تاریخی، آرامش خاصی به جامعه کُردها در داخل و خارج بخشید تا جایی که نه وساوس قومی پیرامونی منطقه و نه دسیسه‌های شیطانی داخلی خللی در اراده پولادین این مردم وفادار وارد نکرده است و به یمن الهامات معنوی و روحیه اطاعت‌پذیری اعتقادی مردم کردستان و نیز جانفشانی دوستان سفر کرده یاران کردستانی، اینک این منطقه به یکی از امن‌ترین مناطق کشور تبدیل شده است تا جایی که به الگویی برای دیگر کشورهای همسایه تبدیل شده است.

وی گفت: در اینجا با اقتدار و قوت هرچه تمام‌تر اعلام می‌کنیم ثمره این وحدت و همگرایی و ایثار و گذشت شهدا و جانبازان این است که کردستان از امنیت کاملاً پایدار برخوردار بوده و استان کردستان یکی از امن‌ترین مناطق کشور است؛ روحیه همگرایی و خدمات متقابل سبب شده که سپاه پاسداران به عنوان حافظ میراث و ارزش‌های انقلاب توان مضاعفی را در کنار دیگر مأموریت‌های خود در ‌راستای محرومیت‌زدایی در کردستان اعمال کند تا به مصداق فرمایش قرآن مجید بتواند بخشی از این همه وفاداری و جوانمردی‌ کردستانی‌ها را جبران کند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: همانگونه که استحضار دارید مردم شریف کردستان در راستای بیداری و ایجاد امنیت پایدار چیزی کم نگذاشته‌اند؛ سند این بیداری 5400 شهید استان کردستان و قریب به 10 هزار شهید کُرد اهل سنت در سه استان، کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه است.

وی اظهار کرد: در اینجا جا دارید درود و سلامی خالصانه تقدیم به روح ملکوتی شهیدان سرافراز کردستان اعم از سپاه و بسیج، ارتش و نیروهای انتظامی، امنیتی و جهادگران داشته باشیم و سپس یادی از همه هم‌سنگران و فرماندهان شهید از جمله شهیدان بروجردی، ناصر کاظمی، احمد کاظمی، شهید شوشتری، قهاری، ابوعمار، شهیدان پیشمرگ مسلمان، شهید شهسواری، توفیقی، بارنامه، عثمان فرشته، ورمقانی، لطیف راستی و صدها شهید دیگر داشته باشیم که مانند ستارگان درخشانی بر تارک آسمان بیداری این سرزمین می‌درخشند.

سردار رجبی گفت: لازم است به استحضار مردم کردستان برسانم که در جریان دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضا و دست‌اندرکاران کنگره بزرگ 5400 شهید کردستان که در روز دوشنبه هفته جاری برگزار شد، معظم‌له با شور و نشاط خاصی از مردم نجیب و شریف کردستان و شهدای شاخص این سرزمین نام بردند که این امر مایه بسی مباهات، بالندگی و دلگرمی فراوان خادمان کردستان شد.

وی افزود: مفتخر هستم که به نمایندگی از سوی خانواده‌های معظم شهدای مهاجر و انصار، اعم از شهدای نامدار و گمنام، از همه مهمانان ملی و محلی، خصوصاً سردار حسین سلامی که از یادگاران دفاع مقدس هستند و نیز دیگر فرماندهان ارشد سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان تقدیر و تشکر به عمل آورده و اعلام می‌داریم که این امنیت و آرامش مثال‌زدنی امروز، حاصل مجاهدت شهیدان و تلاش پیشمرگان، بسیجیان، پاسداران و همه نیروهای مسلح است.

کردستان یکی از امن‌ترین مناطق کشور است/مردم شریف کردستان در راستای ایجاد امنیت پایدار چیزی کم نگذاشته‌اند/سپاه در کنار دیگر مأموریت‌های خود، توان مضاعفی را برای محرومیت‌زدایی در کردستان اعمال کرده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار