رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص افزایش حقوق کارکنان دولت، گفت: هیئت تطبیق مصوبات، آنچه دولت به عنوان آیین نامه مصوبه افزایش حقوق کارکنان دولت ارائه کرد را تصویب کرد علاوه بر آن دیوان محاسبات و دستگاه‌های نظارتی نیز تایید کردند آنچه اجرا می شود مر مصوبه مجلس است.
کد خبر: ۷۵۷۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲ 26 June 2019

به گزارش تابناک کردستان، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش از این نیز توضیح دادم که چگونگی افزایش کارمندان دولت در بند «ی» تبصره ۱۲ بودجه کاملاً صراحت دارد و آنچه مجلس تصویب کرد این است که ۴۰۰ هزار تومان به همه کارکنان دولت ابتدا پرداخت شود هر رقمی که باقی می‌ماند تا ۱۰ درصد باز هم اضافه شود.

وی گفت: در این حکم، عبارتی که این افزایش پلکانی، صعودی، سقوطی و افزایشی و از این موارد باشد وجود ندارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در ذهن کارکنان دولت شبهه القا نکنیم، تصریح کرد: در بین کارکنان احساسی تزریق شد که گویا باید به صورت بهتری توزیع می‌شد اما به جهت عملکرد دولت، خلاف مصوبه عمل نشده است، اگر مشکلی هم باشد عین آن مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

وی گفت: به جای اینکه افراد نظرات شخصی خود را به عنوان نظر مجلس شورای اسلامی و قوای دیگر که کار نظارتی می‌کنند به جامعه منتقل کنند، این را همه مطلع باشند این ایراد بر آنچه صورت گرفته که آیا نحوه اجرا از سوی دولت است یا ماهیت و متن مصوبه است. مطلع باشید که هیئت تطبیق مصوبات آنچه دولت به عنوان آیین نامه ارائه کرد را تصویب کرد دیوان محاسبات و دستگاه‌های نظارتی تایید کردند که آنچه اجرا می‌شود مر مصوبه است.

نوبخت افزود: روزی که در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق کارکنان رأی نیاورد، اشکالات کارشناسی بیان شد با این همه پس از تصویب بلافاصله برای اینکه هر نوع شبهه برطرف شود که دولت می‌خواهد در برابر مصوبه مقاومت کند، خیلی صریح توضیح دادیم که خود را موظف به اجرای قانون می‌دانیم.

وی خاطر نشان کرد: «آنچه مجلس شورای اسلامی تصویب کرد بر اساس تایید دستگاه‌های نظارتی، دولت به درستی عمل کرد. اما اگر آنچه درست عمل شده باعث رضایت نیست و باید کار دیگری صورت گیرد چنانچه مجلس شورای اسلامی به جمع بندی برسد آن را اجرا می‌کنیم».

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اینکه گفته می‌شود منظور نمایندگان این بوده که به حقوق‌های پایین بیشتر پرداخت شود یا برعکس به حقوق‌های بالا کمتر افزایش یابد، در هیچ کجای مصوبه نوشته نشده است.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار