در جلسه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه عنوان شد:
جلسه شورای سیاست‌گذاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف تبریز با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ 02 July 2019

 به گزارش تابناک تبریز، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه با ارائه گزارشی از روند اجرایی این نمایشگاه، گفت: همه دستگاه‌های مسئول، با جدیت و همدلی کامل پای کار هستند و استانداری به عنوان دستگاه حاکمیتی، مسئولیت هماهنگی دستگاه‌ها در برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه را عهده‌دار شده است.

علی جهانگیری با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش دستباف و اشتغال بخش قابل توجهی از جمعیت استان در این حوزه، گفت: همه فعالان بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی مرتبط باید با تمام توان برای رونق این صنعت تلاش کنند.

وی به بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در جریان برگزاری نمایشگاه فرش دستباف تبریز اشاره کرد و گفت: رویدادهای مستقلی در حوزه آموزش، بازاریابی و تجارت الکترونیک همزمان با این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

جهانگیری با بیان اینکه انتظارات از فرش تبریز بالاست و اقدامات و فعالیت‌ها باید متناسب با این انتظارات باشد، افزود: تلاش می‌کنیم تا نخستین دوره این نمایشگاه به بهترین شکل برگزار شود تا بتوانیم این نمایشگاه را به یک برند در سطح ملی و بین‌المللی تبدیل کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف تبریز در پایان از همکاری صمیمانه مرکز ملی فرش ایران در برگزاری این نمایشگاه قدردانی کرد و تداوم این همکاری‌ها بویژه در بخش‌های فنی و ارزیابی و برگزاری دوره‌های آموزشی را خواستار شد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران نیز در این جلسه با تمجید از اهتمام جدی مسئولان استان بویژه شخص استاندار و معاون اقتصادی استانداری در برگزاری نمایشگاه فرش دستباف تبریز، گفت: فرش تبریز جایگاه بسیار مهمی در صنعت فرش کشور دارد و ما بر حسب وظیفه ذاتی خود و دستور ویژه وزیر صمت، با تمام توان از این نمایشگاه حمایت می‌کنیم.

فرشته دستپاک از اختصاص اعتبار ویژه برای تأمین بخشی از هزینه‌های برگزاری این نمایشگاه از سوی مرکز ملی فرش ایران خبر داد و گفت: این مرکز در برگزاری برنامه‌های جنبی همچون دوره‌های آموزشی و جشنواره فرش برتر نیز آماده همکاری است.

وی، دعوت از فعالان داخلی و خارجی صنعت فرش و هماهنگی برای حضور سفرای مقیم ایران در این نمایشگاه را از برنامه‌های مرکز ملی فرش ایران برشمرد و گفت: همه تلاش ما این است که بهترین نمایشگاه فرش در تبریز برگزار شود.

دستپاک تأکید کرد: تمام امکانات سازمانی و نیروی انسانی مرکز ملی فرش ایران در خدمت استان است تا نمایشگاهی در شأن تبریز و آذربایجان شرقی برگزار شود.

معاون اقتصادی و بازاریابی مرکز ملی فرش ایران نیز برگزاری نمایشگاه فرش دستباف تبریز را گام مهمی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی دانست.

محمدمهدی فرشچی از ورود جدی مدیریت ارشد استان برای برگزاری این نمایشگاه قدردانی کرد و گفت: شاهد مدیریت جهادی در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌های مرکز ملی فرش ایران برای نمایشگاه فرش دستباف تبریز، گفت: با همکاری مرکز توسعه تجارت، تور بازدید سفرا از این نمایشگاه را برگزار می‌کنیم که هماهنگی‌های لازم با وزارت امور خارجه نیز انجام شده است.

مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال غرب کشور و رئیس کمیته هماهنگی امور بین‌الملل و تشریفات نمایشگاه فرش دستباف تبریز هم برگزاری این نمایشگاه را فرصت مغتنمی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای دیگر عنوان کرد و گفت: آماده همکاری کامل در جهت تحقق اهداف این نمایشگاه هستیم.

رؤسای کمیته‌های "فنی و ارزیابی"، "مدیریت داخلی" و "تبلیغات و اطلاع‌رسانی" هم گزارشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف تبریز ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار