اعضای کمیته نظارتی شماره 3 به همراه شهردار منطقه یک ضمن بازدید از روند احداث باغ بام ها در ساختمان های این منطقه، مسیر دوچرخه در حدفاصل میدان آزادی تا میدان تلویزیون را رکاب زدند.
کد خبر: ۷۶۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ 15 July 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی منطقه یک، هادی مهدی نیا رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهدمقدس در این بازدید با تاکید بر لزوم توسعه باغ بام ها، اظهار کرد: منطقه یک شهری به عنوان منطقه ای که از سرانه فضای سبز پایینی برخوردار است به عنوان منطقه پیشرو در زمینه توسعه باغ بام ها فعالیت می کند.

وی با اشاره به بازدید اعضای کمیته نظارتی شماره 3از روند احداث باغ بام در این منطقه، تصریح کرد: احداث باغ بام ضمن ایجاد ارزش افزوده، موجب کاهش دما در روزهای گرم تابستان و تلطیف هوای شهر می شود.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهدمقدس با اشاره به توسعه مسیرهای دوچرخه در منطقه یک، گفت: در حال حاضر مسیر دوچرخه در حدفاصل میدان آزادی تا میدان تلویزیون در این منطقه برای استفاده شهروندان درحال احداث است که تاثیر بسیار خوبی در افزایش روحیه نشاط و شادابی شهروندان و کاهش بارترافیکی در این منطقه مرکزی شهرگخواهد داشت.

مجتبی بهاروند رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد مقدس در این بازدید با بیان اینکه افزایش قیمت زمین و محدودیت‌های موجود در فضاهای شهری موجب توسعه باغ بام ها می شود، اظهار کرد: شورای پنجم با هدف ترغیب شهروندان مشهدی مصوبه ای را درخصوص توسعه باغ بام ها به تصویب رسانده که امیدواریم تاثیر مثبتی در این زمینه داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی شورای پنجم و به ویژه کمیسیون حمل و نقل، گسترش مسیر های دوچرخه در سطح شهر است، افزود: خوشبختانه مسیر دوچرخه های ملک آباد و منتظری با استانداردهای لازم درحال احداث است که این موضوع قطعا تاثیر مثبتی در ترغیب شهروندان برای استفاده از این دو مسیر دارد.

علیرضا شهریاری رئیس کمیته نظارتی شماره 3 شورای اسلامی مشهد نیز در این بازدید با اشاره به کارکردهای اجتماعی توسعه باغ بام ها، افزود: ایجاد باغ بام ها ضمن افزایش روحیه نشاط و شادابی برای شهروندان، ارزش افزوده بسیار مناسبی را نیز برای منازل آنان فراهم می آورد.

وی تصریح کرد: شورای پنجم برای ترغیب شهروندان مشهدی به احداث باغ‌بام در پشت‌بام منازلشان، بسته‌های حمایتی و تشویقی را با تصویب مصوبه در این زمینه در نظر گرفته است.

احداث باغ بام ها در منطقه یک با هدف توسعه فضای سبز

جواد اصغری شهردار منطقه یک مشهد نیز ضمن تقدیر از حمایت های شورای پنجم در زمینه توسعه باغ بام ها در این منطقه، بیان کرد: ارائه بسته های حمایتی و تشویقی به منظور احداث باغ بام ها راستای ایجاد و توسعه فضای سبز ، تاثیر بسیار مثبتی در توسعه باغ بام ها در این منطقه داشته است.

وی اجرای طرح باغ‌بام را یکی از ضرورت‌های توسعه فضای سبز شهری دانست و افزود: طرح باغ‌بام از راه حل‌های توسعه فضای سبز در محدوده‌های مرکزی شهر است.

اصغری با اشاره به توسعه مسیرهای دوچرخه در این منطقه، تصریح کرد: با هدف استفاده بهتر از فضای عمومی و گسترش فرهنگ دوچرخه سواری و کاهش ترافیک، 2 مسیر دوچرخه در حدفاصل بولوار ملک آباد و بولوار منتظری درحال احداث است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار