مختصری درباره نشست خبری مدیرکل بهزیستی کردستان
نشست خبری مدیرکل و معاونان بهزیستی کردستان بیش از آنکه یک جلسه خبری صرف باشد نمادی از همدلی مدیر و کارکنان آن مجموعه بود؛ این همراهی مثال‌زدنی برکاتش متوجه جامعه‌ای است که کارکنان بهزیستی خادم آنها هستند؛ کردستان، جزو دو استان کشور است که استاندارش از میان جامعه توان‌خواهان مشاور دارد و استان در عرض 4 ماه، 2 بار میزبان رئیس جوان سازمان بهزیستی بوده است؛ اینها هم حکایت خود را دارد و البته که مایه خرسندی است.
کد خبر: ۷۶۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰ 16 July 2019

به گزارش تابناک کردستان، دو ساعت و نیم نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان کردستان و همکارانش با خبرنگاران استان شامگاه دیروز در سنندج برگزار شد. 

نشستی که هم اخبار خوشایند داشت و هم از کمبودها در استان روایت کرد؛ هم خبرنگاران همراه بهزیستی در آن حضور داشتند و هم منتقدانی که بعید است هدف‌شان از انتقاد، چیزی غیر از دلسوزی برای جامعه هدف بهزیستی باشد. 

خدمت‌رسانی شایسته به 128 هزار نفر تحت پوشش در کردستان هرگز کار آسانی نیست؛ اما انصاف حکم می‌کند که بگوییم بهزیستی کردستان در این سال‌ها جزء دستگاه‌های موفق در عمل به وظایف بوده است آن هم با کمترین حواشی؛ همان حاشیه‌های تأسف‌باری که برخی دستگاه‌های اجرایی استان این روزها با آن دست به گریبان هستند. 

نقطه قوت بهزیستی کردستان در این سال‌ها ثبات مدیریت و از آن مهم‌تر همدلی معاونان و زیرمجموعه با مدیرکل است؛ آن نکته‌ای که حلقه مفقوده بسیاری از دستگاه‌های اجرایی کردستان است. 

البته نباید انصاف را هم فراموش کرد؛ استاندار فعلی کردستان و سایر مدیران ارشد استان و نیز نمایندگان استان در مجلس هم در این سال‌ها در همراهی و کمک به بهزیستی کردستان و جامعه تحت پوشش، سنگ تمام گذاشته‌اند؛ مایه مباهات است که کردستان به همراه اصفهان تنها استان‌های کشور باشند که نماینده عالی دولت در استان از میان توان‌خواهان برای خودش مشاور انتخاب کرده‌ است؛ نه مشاور فرمایشی، مشاوری که پیگیر است و خود از توان‌خواهان کردستان است؛ و اسباب خرسندی است که رئیس سازمان بهزیستی کشور در عرض 4 ماه 2 بار در کردستان حضور یافته و هرآنچه در سفر نخست وعده داده، یا محقق شده یا عملیات اجرایی برای تحقق در حال سپری شدن است. 

بنا نیست در این نوشتار خدمات بهزیستی را که در نشست خبری دیروز برشماری شد نقل کنیم؛ اینکه قبل از سال 97، 14 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی کردستان بوده‌اند و بعد از 97، 10 هزار خانوار به مجموعه تحت پوشش اضافه شده‌اند اگرچه از سویی مایه تأسف است اما از سوی دیگر اقدامی شایسته تقدیر و به تنهایی، گویای عملکرد موفق یک مجموعه است. 

وقتی معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان در یک جلسه خبری اعلام می‌کند در حوزه زنان و دختران نیازمند حمایت، کسی در کردستان پشت نوبت نمانده، باید قدرشناس بود، وقتی در سال 97، 2100 نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی کردستان صاحب شغل شده‌اند باید به همه کسانی که در این پروسه دخیل بوده‌اند دست مریزاد و خدا قوت گفت؛ وقتی دیروز با حمایت رئیس سازمان بهزیستی کشور 5 مرکز توانبخشی در کردستان افتتاح می‌شود و پس از سفرهای «قبادی‌دانا» تعداد مراکز توانبخشی استان از 18 مرکز به 23 مرکز افزایش می‌یابد چه خوب است که نمایندگان استان مراتب قدرشناسی مردم کردستان را به رئیس جوان سازمان ابلاغ کنند. 

اما در نشست خبری دیروز از هرچه بتوان چشم‌پوشی کرد نمی‌توان از نقدهای مدیرعامل انجمن ضایعات نخاعی كردستان گذشت؛ هم نقد تند و به‌حقش به برخی خبرنگارنماها و هم انتقادهایش به پزشکان، شهرداری سنندج، اداره‌کل ورزش و جوانان و صدالبته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان. 

و چه دردناک بود آنجا که سینا کریمی‌کردستانی گفت برادرِ معتاد یک معلول در کردستان، لوازم کمک‌توانبخشی معلول را فروخته است! وقتی گفت برای ساخت یک سوله، 25 میلیون تومان پول خیر را هزینه کرده‌ایم تا برای توان‌خواهان اشتغالزایی کنیم و بعد می‌بینیم سوله در اختیار فلان اداره قرار گرفته و ما را بیرون می‌کنند و وقتی دلیل کار را از دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان می‌پرسم جواب می‌دهد «من نمی‌دانم»! 

بهزیستی کردستان دیروز گزارش عملکرد داد؛ تنها گوشه‌ای از خدمات برشماری شد و خیلی خدمات هم ناگفته ماند و باید هم ناگفته بماند تا حرمت مددجو و خانواده شریفش حفظ شود. 

بسیاری از مشکلات توان‌خواهان کردستان با وجود همه خدمات ارائه شده توسط بهزیستی، هنوز حل نشده باقی مانده است؛ با همه این اوصاف، توان‌خواهان کردستانی باید امیدوار به فرداهای بهتر باشند و هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار