نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس:
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: آمار دقیقی از میزان اموال مازاد بانک‌ها وجود ندارد، در حالی که براساس قانون تا پایان سال این اموال باید واگذار شود.
کد خبر: ۷۶۴۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 20 July 2019

به گزارش تابناک کردستان، منصور مرادی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به الزام بانک‌ها برای واگذاری اموال مازاد خود، اظهار کرد: آمار دقیقی از میزان اموال مازاد بانک‌ها وجود ندارد و بانک‌ها نیز اطلاعات کاملی در این باره ارائه نمی‌دهند و اصل احتیاط را در گزارش دهی درباره آن اعمال می‌کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در  ایران بیشتر بانک‌ها ماموریت بانکداری خود را رها کرده و وارد سایر موضوعات اقتصادی و بازارها می‌شوند، گفت: بیشتر بانک ها نقدینگی خود را در بخش ساختمان، مسکن  و بنگاهداری سرمایه گذاری می‌کنند، در حالی که این اموال را می‌توانستند در بحث سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری در بخش فعالیت‌های اقتصادی مولد هزینه کنند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به تورمی که در کشور هر چند سال یکبار رخ می‌دهد بانک‌ها برای افزایش ارزش اموال خود سعی می‌کنند آنها را حفظ کرده و چندین برابر سود کنند، در حالی که باید این سرمایه را در بخش‌های مولد اقتصادی فعال کنند و در قالب سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی تسهیلات پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون بودجه سال 98، بانک‌ها موظف به واگذاری اموال مازاد خود هستند،  گفت: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این بخش نظارت و رصدهای لازم را انجام می‌دهد تا این اموال و املاک به فروش برسد و وارد چرخه تولیدی و اقتصادی کشور شود.

مرادی با  بیان اینکه گاهی برخی بانک‌ها در فروش اموال مازاد سنگ اندازی می‌کنند، افزود: برخی بانک‌ها قیمت املاک خود را تا حدی بالا اعلام می‌کنند که به دلیل بالا بودن قیمت ملک و در برخی موارد نبود خریدار به دلیل نرخ بالا به راحتی نمی‌توان بخشی از اموال آنها بویژه در بخش مسکن و ساختمان را واگذار کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از موانع موجود بر سر راه بهبود کسب و کارها، دشواری تأمین مالی از  طریق بانک‌هاست، تصریح کرد: نبود منابع مالی کافی جهت پرداخت تسهیلات یکی از دلایل دشواری تأمین مالی از بانک‌هاست که با واگذاری اموال مازاد بخشی از نقدینگی مورد نیاز بانک‌ها در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار