مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان از بدهی ۶۰۰ میلیارد تومانی کارگاه‌های تولیدی و صنعتی به این سازمان خبر داد و گفت: برای دریافت بدهی‌ها نهایت همکاری و تعامل با صاحبان کارگاه ها انجام می شود.
کد خبر: ۷۶۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 22 July 2019

 

تابناک / جمیل حق پرست شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به اینکه ۵۰ درصد جمعیت کشور و حدود ۴۸ درصد از جمعیت استان گیلان تحت پوشش خدمات سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند، اظهار کرد: وسعت کار سازمان تأمین اجتماعی بسیار زیاد است و این سازمان از بدو تولد تا زمان فوت خدماتی را به بیمه شدگان ارائه می‌کند.

ارائه خدمات الکترونیک برای کاهش مراجعات به مراکز تأمین اجتماعی

وی به پیچیدگی قوانین و عدم آگاهی مراجعه کنندگان به آن را یکی از مشکلات این سازمان و تعداد بالای مراجعات و گلایه مردم عنوان کرد و افزود: سازمان تأمین اجتماعی در حوزه اطلاع رسانی اقدامات بسیار زیادی در سال‌های اخیر انجام شده است.

حق پرست در ادامه با اشاره به اینکه ارائه خدمات الکترونیک به افراد تحت پوشش در سازمان تأمین اجتماعی یکی از این اقدامات برای کاهش مراجعه به شعبات این سازمان است، گفت: به صورت مثال می‌توانیم به ارائه لیست از سوی کارفرمایان اشاره کنیم که با ارائه خدمات الکترونیک ۳۲ هزار بار مراجعه به سازمان کاهش یافته است.

وی با تأکید بر اینکه برای اجرای این طرح حدود ۶ ماه زمان صرف شده است، تصریح کرد: بسیاری از مخاطبان در طول این مدت با اجرای چنین خدمتی آشنا شده و از مراجعه به سازمان خودداری کردند.

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان همچنین با اشاره به اجرای طرح «دکتر نوربخش» در سطح کشور و استان گیلان، ادامه داد: در این طرح سامانه‌ای برای کاهش مراجعات حضوری به واحدهای اجرایی طراحی شده است.

تأمین اجتماعی گیلان ۱۲۷ هزار مستمری بگیر دارد

وی در ادامه با بیان اینکه ارائه کارت عابر به ۱۲۷ هزار مستمری بگیر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی استان گیلان یکی دیگر از اقدامات این سازمان بوده است، گفت: باجه‌های بانک‌های رفاه برای پرداخت مستمری این تعداد افراد تحت پوشش پاسخگو نبود بر همین اساس با ارائه کارت عابر که با توجه به عدم استفاده برخی از مستمری بگیران از آن حدود یک سال زمان برد، اقدام شد.

حق پرست با اشاره به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان و عدم محقق شدن این قانون بعد از گذشت چند سال از تصویب، اظهار کرد: این یکی از مهم‌ترین مطالبات مستمری بگیران بوده که همچنان در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌شود که این قانون به مرحله اجرا برسد اما با توجه به بار مالی بسیار فراوان اجرای این قانون تاکنون محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه متولیان امر در تلاش هستند تا با بهره گیری از برخی راهکارها، طرح‌های برای تأمین بارهای مالی این قانون تهیه کنند تا به مرحله اجرا برسد، افزود: بر اساس برآوردها این طرح تنها برای پرداخت در سال نخست نیازمند منابع مالی ۱۲ هزار میلیارد تومانی است که در تلاشیم با مشارکت دولت و سازمان تأمین اجتماعی این مهم محقق شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان با بیان اینکه کارگران و کارفرمایان بخش اعظمی از افراد تحت پوشش این سازمان را تشکیل می‌دهند، گفت: سازمان تأمین اجتماعی در راستای حمایت از تولید گام برمی دارد و از ابتدای امسال بسته‌های حمایتی به تمام مراکز این سازمان در کشور ابلاغ شده است که بر اساس آن حمایت از کارفرمایان در راستای حمایت از کارگران در اولویت قرار دارد.

وی بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب، تقسیط بدهی کارفرمایان به صورت پلکانی، بازرسی از دفاتر به جای ده سال به یک سال را بخشی از موارد مندرج در این بسته حمایتی برشمرد و تأکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی تلاش می‌کند تا در راستای رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی گام بردارد.

حق پرست در ادامه به میزان بدهی‌های معوقه کارگاه‌های تولیدی و صنعتی استان گیلان به این سازمان اشاره کرد و گفت: مجموع بدهی این کارگاه‌ها در گیلان ۶۰۰ میلیارد تومان است که برای دریافت آن نهایت همکاری و تعامل با صاحبان کارگاه‌ها انجام می‌شود.

منبع: مهر
برچسب ها: تامین اجتماعی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار