مدیر مخابرات منطقه کردستان خبر داد
مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم برای بهره‌مندی مشتریان از آخرین تکنولوژی‌های مخابراتی یکی از اولویت‌ها و اهداف شرکت مخابرات ایران است گفت: مخابرات منطقه کردستان نیز در این راستا گام‌های مثمرثمری برداشته که کابلکشی ۸۰۲ کیلومتر فیبرنوری در شهرستان سقز موید این مهم است.
کد خبر: ۷۶۵۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹ 23 July 2019

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت در جلسه ای با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه سقز ضمن تشریح عملکرد و وضعیت خدمات مخابراتی قابل ارائه در این شهرستان اظهار کرد: ایجاد و توسعه شبکه فیبرنوری یکی از بسترهای تعیین کننده توسعه خدمات مخابراتی در شهرستان سقز است که خوشبختانه با تحقق این طرح موفق شده‌ایم گام قابل توجهی برای ارتقاء زیرساخت‌های مخابرات شهرستان سقز برداریم.

وی گفت: در حال حاضر در شهرستان سقز 98 مشترک FTTH از بستر فیبرنوری استفاده می‌کنند که مخابرات منطقه آمادگی خود را برای ارائه خدمات به متقاضیان این فن آوری جدید اعلام می‌کند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان عملکرد مخابرات منطقه در حوزه‌های مختلف را بر اساس استاندارهای جهانی ، مورد قبول دانست و تصریح کرد: در حال حاضر 105 مشترک SIP PHONE در شهرستان سقز از این بستر استفاده می‌کنند.

وی با اعلام اینکه 236 هزار و 824 مشترک تلفن همراه در شهرستان سقز وجود دارد گفت: از این آمار تعداد 40 هزار و 491 مورد دائمی و تعداد 196 هزار و 333 شماره اعتباری می‌باشند که با ضریب نفوذ 102 درصد فعال هستند.

حکمت با اشاره به اینکه توسعه و ایجاد سایت‌های BTS در شهرستان سقز با هدف استفاده مشتریان از جدیدترین و آخرین تکنولوژی‌های مخابراتی در حوزه موبایل یکی دیگر از استراتژی‌های مخابرات در راستای اصل مشتری مداری و کسب رضایت مشتریان است افزود: در حال حاضر تعداد ۱۰۳ سایت BTS در شهرستان سقز نصب و راه‌اندازی شده است که تعداد 52 سایت آن 3G، 48 سایت 4G و مابقی هم 2G هستند.

وی آمار ADSL منصوبه در شهرستان سقز را 20 هزار و 480 پورت اعلام و اظهار کرد: تعداد 12 هزار و 359 پورت آن به متقاضیان واگذار شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: تعداد 58 روستای شهرستان سقز از اینترنت پرسرعت مخابرات بهره می‌گیرند.

وی خانوارهای دارای دسترسی به ADSL و SIP PHONE در این شهرستان را 19 درصد اعلام کرد و افزود: 32 کافوی نوری در این شهرستان نصب شده است.

حکمت خدمات تلفن ثابت به عنوان اولین محصول مخابراتی در شهرستان سقر را مطرح و خاطر نشان کرد: 78 هزار و 8 شماره ثابت منصوبه در سقز وجود دارد که 65 هزار و 398 شماره آن با ضریب نفوذ 28 درصد مشغول بکار هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد 8 مرکز تلفن شهری در شهرستان سقز وجود دارد گفت: ضریب نفوذ تلفن شهری ثابت در این شهرستان 30 درصد است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان خدمات مخابراتی قابل ارائه به روستاییان را یادآور شد و افزود: مخابرات منطقه کردستان همگام با شرکت مخابرات ایران در راستای حذف و کاهش مناطق محروم از خدمات مخابراتی و ارائه همسان محصولات مخابراتی به آحاد جامعه بویژه در روستاها، خوشبختانه با تلاش و همراهی کارکنان اقدامات و پروژه‌های چشمگیری را در شهرستان سقز انجام داده است که بهره‌گیری مشتریان ساکن در روستاها در سه حوزه ارتباطات سیار، دیتا و تلفن ثابت را به دنبال داشته است.

وی تعداد روستاها و اماکن دارای ارتباط مخابراتی را 261 مورد بیان و اظهار کرد: در حال حاضر آخرین تکنولوژی و فناوری‌های مخابراتی با در نظر گرفتن آمار جمعیتی خانوارها و توپوگرافی روستاهای شهرستان سقز به مشتریان ارائه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار