۳۰۳ اثر از داخل و خارج کشور به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ارسال شد که از این تعداد بیش از ۹۵ اثر مربوط به کمپانی‌های خارجی است.
کد خبر: ۷۶۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴ 24 July 2019

به گزارش تابناک کردستان، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان قرار است یکم تا پنجم شهریور ماه امسال در شهر مریوان برگزار شود.

دبیر اجرایی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این دوره از جشنواره در بخش‌های مسابقه ایران، دیگر گونه‌های اجرایی، نمایش‌های آیینی و سنتی، مسابقه تئاتر ملل، تئاتر کودک و نوجوان، مهمان (برگزیده جشنواره‌های سراسری تئاتر خیابانی)، پژوهش و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

فاروق حسن‌پور افزود: مهلت ارسال لوح فشرده آثار بخش مسابقه ایران، دیگر گونه‌های اجرایی، آیینی و سنتی، تئاتر ملل، کودک و نوجوان و اصل پژوهش‌ها تا ۲۵ تیر امسال بود.

وی اظهار کرد: تا پایان مهلت تعیین شده ۳۰۳ اثر از داخل و خارج کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد بیش از ۹۵ اثر مربوط به کمپانی‌های خارجی شرکت کننده در این دوره از جشنواره است.

دبیر اجرایی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: از آنجا که در حوزه نمایشنامه‌نویسی و ایده‌پردازی در حوزه تئاتر خیابانی کمترین کار در کشور شده و تاکنون هیچ مجموعه‌ای در این رابطه منتشر نشده اقدام به برگزاری مسابقه سراسری ایده پردازی و نمایشنامه نویسی در این دوره از جشنواره کردیم.

وی با بیان اینکه موضوع این مسابقه آزاد است و تا علاقمندان تا ۲۰ مرداد فرصت ارسال آثار در این بخش را دارند، در خصوص شرایط و مقررات شرکت در مسابقه افزود: پذیرش آثار در نمایشنامه‌نویسی با توجه به اهداف جشنواره به کیفیت، تنوع و نوآوری بستگی دارد.

حسن‌پور تأکید کرد: نمایشنامه‌هایی که تاکنون در هیچ یک از مسابقات نمایشنامه‌نویسی و جشنواره‌ای شرکت نکرده و به چاپ نرسیده باشند، در این مسابقه پذیرفته می‌شوند. 

وی گفت: نمایشنامه‌نویس می‌تواند با ارائه حداکثر سه اثر، متقاضی شرکت در این بخش مسابقه باشد و چنانچه در هر مرحله‌ای از انتخاب آثار، مغایرتی با بندهای پیش گفته شده اثبات شود، دبیرخانه جشنواره، نمایشنامه مورد نظر را از بخش رقابت حذف می‌کند. 

دبیر اجرایی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان افزود: به اثر برگزیده هیئت داوران این بخش در آیین پایانی معرفی و جوایزی شامل دیپلم افتخار، لوح سپاس و جایزه نقدی اهدا می‌شود.

وی اظهار کرد: علاقه مندان به شرکت در این بخش باید  یک نسخه از هر عنوان نمایشنامه را در قالب فایل PDF  ارسال و یک قطعه عکس از نمایشنامه نویس به صورت فایل JPEG و خلاصه سوابق خود را در فایل Word به نشانی الکترونیکی mariwan.festival@gmail.com  ارسال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار