حمایت از سرمایه‌گذاری در کردستان، از ادعا تا عمل
معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور، اخیراً سفری 3 روزه به کردستان داشت؛ او در سفر اخیرش هرگز بازدیدی از پروژه‌ مجتمع نگین رفاه زاگرس سقز که مرداد 94 در سفر به استان از آن بازدید کرده بود، نداشت! مجتمعی که سرمایه‌گذارش به خاک سیاه نشسته و قرار است بخشی از آن در یک مزایده به فروش برسد.
کد خبر: ۷۶۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 27 July 2019

به گزارش تابناک کردستان، در این سال‌ها هر وقت دل منصوبان دولت در کردستان  هوای اقلیم کردستان عراق کرده، جذب سرمایه‌گذار، یکی از بهانه‌های سفر بوده تا اگر منتقدی هم بخواهد از آنها درباره رفت و آمدشان سؤال کند گرد و خاک کنند و فریاد بزنند «عده‌ای نمی‌خواهند در کردستان سرمایه‌گذاری شود» و به زعم خودشان با این دست اظهارات عوام‌فریبانه از پاسخ‌گویی طفره بروند!

عیار واقعی ادعای حمایت از سرمایه‌گذاران در کردستان زمانی مشخص می‌شود که نوبت «عمل» باشد؛ «ابراهیم قادری‌ایرانشاه» شاید مثال خوبی در این مقوله باشد؛ همان سرمایه‌گذار اصلی پروژه نگین رفاه زاگرس در سقز؛ مدیران کردستان او را می‌شناسند؟ مدیرانی را می‌گوییم که هر از گاهی در اقلیم کردستان عراق سرگردان جذب سرمایه‌گذار می‌شوند!

«سعید شیرکوند» یکی از مسئولان ارشد کشوری است که در مردادماه 94  از مجتمع بین راهی نگین رفاه زاگرس بازدید کرده و گویا بر اهمیت و ضرورت اجرای کامل آن تاکید کرده است.

او در آن زمان معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده و حالا هم معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور است؛ همان کسی که حلقه‌ای از خویش‌همه‌پنداران کردستان پس از انتصابش توسط جهانگیری برای او پیام تبریک روانه کردند و برخی هم جنابش را یکی از حامیان اصلی مثلث مشهور مسئولان اجرایی کردستان و شرکاء می‌دانند!

«شیرکوند» تیرماه 98 سفری 3 روزه به کردستان داشت؛ نتیجه سفرش چه بود مسئولان کردستان باید بگویند و مشخصاً  به چند سؤال هم پاسخ دهند؛ شیرکوند چطور در این سفر 3 روزه فرصت نکرد سراغی از پروژه‌ای بگیرد که در سفر سال 94 به کردستان از آن بازدید کرده بود؟ او چرا سراغی از «ابراهیم قادری‌ایرانشاه» و دردهای بی‌درمانش نگرفت؟ چرا نپرسید جمع تسهیلات پرداختی به پروژه رفاه زاگرس تاکنون چقدر بوده است تا جواب بشنود «هیچ»!

ابراهیم قادری را چند روز قبل ملاقات کردم؛ پیشتر در تماسی تلفنی بخشی از دردهایش را برشماری کرده بود؛ او ظاهراً دار و ندارش را در قمار سرمایه‌گذاری در کردستان باخته است؛ شرح حالش بارها در رسانه‌ها نقل شده و در دسترس است و تکرارش هم لطفی ندارد.

اگرچه او استاندار کردستان و معاون اقتصادی‌اش را در آنچه برایش رقم خورده مقصر می‌داند اما نکته‌ای در میان گفته‌های این سرمایه‌گذار جالب به نظر می‌رسید؛ معرفی «نماینده مردم سقز و بانه در مجلس» به عنوان مانع اجرای پروژه با استناد به اظهارات فرماندار سقز!

نماینده سقز و بانه در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کردستان در واکنش به این موضوع آن را به شدت تکذیب کرد و گفت: در دوره قبل نمایندگی، چند بار برای سرمایه‌گذار مذکور از طرف مجمع نمایندگان استان نامه تهیه کرده‌ام و برای او نزد رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری وقت ملاقات گرفته و خود نیز در جلسه حضور پیدا کرده و از سرمایه‌گذار حمایت کرده‌ام.

محسن بیگلری با اشاره به اینکه با رئیس وقت بانک عامل پروژه هم برای سرمایه‌گذار جلسه تدارک دیده و شخصاً در جلسه از وی دفاع کرده، افزود: چندین بار با استاندار فعلی و سابق کردستان هم درباره ضرورت حمایت از پروژه مذکور رایزنی کرده‌ام.

فرماندار سقز هم در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کردستان با کذب محض خواندن اظهارات «قادری»، گفت: نماینده سقز و بانه تاکنون حتی یک‌بار هم بنده را از کمک به سرمایه‌گذار یادشده منع نکرده و حتی بنده شاهد بوده‌ام که «بیگلری» با «مرادنیا»، استاندار کردستان، در خصوص حل مشکلات سرمایه‌گذار رایزنی کرده است.

در موضوع نگین رفاه زاگرس، هرچه نامشخص باشد، یک نکته روشن است و آن اینکه دولتمردان در کردستان مسئول پاسخ‌گویی به سرمایه‌گذار هستند؛ آنها باید برای مردم هم توضیح دهند با وجود ادعاهای بی‌شماری که درباره حمایت از سرمایه‌گذاری مطرح کرده‌اند چرا «ابراهیم قادری‌ایرانشاه» و خانواده‌اش را با چند صد میلیون تومان بدهی و میلیاردها تومان سرمایه خرج شده به حال خود رها کرده‌اند؟

«نگین رفاه زاگرس» پروژه فراموش شده در سفر 3 روزه معاون «جهانگیری» به کردستان/معرفی نماینده به عنوان مانع اجرای پروژه توسط سرمایه‌گذار با استناد به اظهارات فرماندار سقز؛ واکنش تند «بیگلری» و تکذیب «کریمیان»!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار