مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: تخلیه و ورود فاضلاب ۵۱ روستا به داخل سد قشلاق موجب نگرانی مردم شده است.
کد خبر: ۷۶۶۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹ 27 July 2019

به گزارش تابناک کردستان، کامران خرم امروز در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به کیفیت آب سد قشلاق که در رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح شده، اظهار کرد: تخلیه و ورود فاضلاب 51 روستا به داخل سد قشلاق موجب نگرانی مردم شده است.

وی گفت: کل جمعیت محدوده سدقشلاق سنندج 11 هزار خانوار بوده که در شعاع 40 کیلومتری سد قرار دارد اما به‌دلیل فاصله زیاد جای نگرانی نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان خاطر نشان کرد: حسین‌آباد و سراب‌قامیش، دو روستای پرجمعیت هستند که با تاسیس تصفیه‌خانه حسین‌آباد نگرانی‌ مردم این منطقه رفع شده و اگر تصفیه‌خانه سراب‌قامیش نیز تأسیس شود مشکل این بخش نیز حل می‌شود.

وی گفت: در فصل گرما که دبی سد کاهش می‌یابد جریانی وارد سد نخواهد شد به‌طوری که امسال روان آبی وارد سد نشده است.

خرم افزود: تجهیزات مدرن و بروز در سد افزایش یافته و کیفیت آب خام مرتبط پایش می‌شود به‌طوری که کیفیت آب خام قابل قبول بوده و از طریق کانال به تصفیه خانه سنندج رفته و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: طبیعتاً همه سدهای کشور در معرض مواد آلاینده هستند، بنابراین نباید نگرانی در خصوص کیفیت آب وجود داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: علی‌رغم هزینه‌های بالا اما برنامه‌ریزی‌هایی در خصوص تامین آب شرب سنندج از سد آزاد که قابل اعتماد بوده در حال انجام است و از سد قشلاق غافل نمی‌شویم.

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار