مدیر مخابرات منطقه کردستان خبر داد
مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون در ۳۱ نقطه روستایی استان خدمات و زیرساخت‌های مخابراتی توسعه و افزایش یافته است گفت: این اقدام جزء برنامه‌های اولویت‌دار منطقه بوده که به منظور بهبود وضعیت سیستم‌های نگهداری و ارتقاء کیفیت محصولات قابل ارائه به مشتریان صورت گرفته است.
کد خبر: ۷۶۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ 05 August 2019

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت اظهار کرد: پروژه‌ها و اقدامات اجرا شده شامل توسعه، نصب و راه‌اندازی یک هزار و 568 پورت ADSL، افزایش پهنای باند مراکز روستایی ،برگردان لینک‌های E1  بر بستر فیبر نوری در 31 نقطه روستایی استان است.

وی به نقش توسعه زیرساخت‌ها و افزایش کیفیت خدمات مخابراتی به عنوان یکی از عوامل موثر در بالابردن سطح دانش، آگاهی و ارتقای زندگی در روستاها اشاره کرد و گفت: ارائه یکسان محصولات مخابراتی اقدامی دیگر جهت جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها است که رونق کسب و کار در روستاها، تولیدات کشاورزی و ... را به دنبال دارد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان ضمن تشریح انجام عملیات فنی برای افزایش پورت‌های جدید ADSL خاطر نشان کرد: این اقدامات در 6 نقطه شهرستان مریوان، 10 نقطه در شهرستان سقز، 4 نقطه در شهرستان بانه، 2 نقطه در شهرستان سروآباد، 3 نقطه در بیجار، 3 نقطه در قروه و 3 نقطه در دیواندره در سال جاری صورت گرفته است.

وی گفت: با برگردان و افزایش پهنای باند مراکز روستایی با تبدیل لینک‌های E1 به بستر اینترنت در 15 مرکز، پهنای باند این مراکز 3 تا 5 برابر وضعیت قبلی افزایش یافته است.

حکمت همچنین به افزایش و توسعه ظرفیت پهنای اینترنت در 21 مرکز دیگر در سطح استان اشاره کرد و افزود: با اضافه کردن لینک‌های E1، این ظرفیت 2 تا 3 برابر وضعیت قبل ارتقاء یافته است.

وی برگردان لینک‌های E1 در مرکز HOST روستایی شهرستان قروه بر بستر فیبر نوری را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام و اظهار کرد: این برگردان وضعیت نگهداری و افزایش ظرفیت لینک‌های ارتباطی را بالا برده بطوری که زمان رفع مشکل و قطعی احتمالی نسبت به گذشته به طور قابل ملاحظه‌ایی کاهش یافته و منجر به افزایش سرعت دسترسی شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: توسعه و افزایش ظرفیت پهنای باند در شهرستانهای بانه و مریوان نیز از دیگر برنامه‌ها است که ظرفیت این مراکز را نسبت به  گذشته تا 5 برابر افزایش می‌دهد.

وی از افزایش 2 برابری ترافیک مصرفی استان نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: در حال حاضر طی یک شبانه روز، ترافیک مصرفی استان حدود TB50 (ترابایت) است.

حکمت خاطرنشان کرد: جهت بهبود و ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات مخابراتی در حوزه‌های سیار، دیتا و تلفن ثابت برای روستاهای استان، پروژه‌ها و عملیات‌ مختلفی کارشناسی و برنامه‌ریزی شده است که امیدوارم همچون گذشته با تلاش و همراهی همکاران و سایر ادارات و نهادهای خدمات رسان بتوانیم در راستای حذف و کاهش نقاط محروم روستایی گام‌های مثمرثمری برداریم.

گفتنی است، در حال حاضر بیش از 18 هزار مشترک در 478 روستای استان کردستان از خدمات ADSL  مخابرات استفاده می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار