دبیر شورای تأمین کنندگان دام کشور:
دبیر شورای تأمین کنندگان دام کشور گفت که دامداران در تلاشند هر کیلو گوشت گوساله را با نرخ ۶۵ هزار تومان و گوشت گوسفندی را ۷۵ هزار تومان در اختیار مصرف کننده قرار دهند.
کد خبر: ۷۶۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸ 05 August 2019

به گزارش تابناک کردستان، منصور پوریان با اشاره به اینکه حذف واسطه‌ها در کاهش قیمت و کنترل بازار تاثیر به سزایی خواهد داشت، اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت دام و انباشت دام در بسیاری از دامداری‌های کشور نوسان قیمتی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه انباشتگی دام پرواری در بسیاری از دامداری‌های کشور بالا رفته و حتی به ۳۵ درصد رسیده است، گفت: این مسئله دامداری‌های پرواری دام سنگین را در وضعیت بسیار خطیری قرار داده که باید برای برون رفت از این شرایط چاره اندیشی شود.

دبیر شورای تأمین کنندگان دام کشور تصریح کرد: انباشت گوساله در دامداری‌ها افزایش یافته و وزن این گوساله‌ها آنقدر بالا رفته که دیگر مشتری چندانی ندارد.

وی گفت: در شورای تأمین کنندگان دام کشور تصمیم گرفتیم تا خودمان وارد بازار شویم و دام را با قیمتی پایین به بازار عرضه کنیم تا از این طریق بتوان با رکود حاکم بر بازار مقابله کرد.

پوریان افزود: این آمادگی وجود دارد که لاشه گوساله را با قیمت ۵۸ هزار تومان در اختیار قصابی‌ها قرار دهیم که آنها نیز با قیمتی بین ۶۲ تا ۶۵ هزار تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار دهند.

وی اظهار کرد: جهت تشویق دامداران به این امر تسهیلاتی نیز در اختیار آنها قرار داده‌ایم و امکانی فراهم شده است تا در ازاء هر دو لاشه‌ای که دامداران به بازار داخلی عرضه کنند یک لاشه گوساله نیز صادر کنند تا از این طریق هم بتوان با رکود موجود در بازار مقابله کرد و هم دامداری‌های دام سنگین پرواری را از شرایط اقتصادی نامناسب خارج ساخت.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار