رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تعداد معلمان استخدامی بستگی به توافق با سازمان امور استخدامی دارد و انتظار مجلس و کمیسیون آموزش، استخدام حداقل ۲۰ هزار نفر تا ابتدای مهرماه امسال است، اما آنچه مشخص است زمینه برای استخدام حداقل ۱۰ هزار معلم فراهم شده است.
کد خبر: ۷۶۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳ 06 August 2019

به گزارش تابناک کردستان، محمدمهدی زاهدی از استخدام حداقل ۱۰ هزار نیروی حق‌التدریسی در آستانه سال جدید تحصیلی خبر داد و اظهار کرد: دولت باید با ابلاغ آیین نامه استخدامی حق‌التدریسان تا پایان مردادماه سال جاری، زمینه جذب این نیرو‌ها را فراهم کند.

وی گفت: با توجه به کمبود معلم در آستانه سال تحصیلی جدید در وزارت آموزش و پرورش، دولت باید هرچه سریع‌تر نسبت به ابلاغ این آیین نامه اقدام کند و نهایتاً این آیین نامه را تا اواخر مرداد سال جاری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: بر اساس قانون پس از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی، دستگاه‌‎های اجرایی می‌توانند برای استخدام نیرو‌های حق‌التدریسی آزمون برگزار کنند، لذا این آیین نامه برای طی تشریفات لازم باید زودتر ابلاغ شود.

وی درباره تعداد معلمان استخدامی با اجرای قانون مذکور گفت: تعداد معلمان استخدامی بستگی به توافق با سازمان امور استخدامی دارد و انتظار مجلس و کمیسیون آموزش از تصویب این قانون، استخدام حداقل ۲۰ هزار نفر تا ابتدای مهرماه امسال است، اما آنچه مشخص است زمینه برای استخدام حداقل ۱۰ هزار معلم فراهم شده است.

زاهدی همچنین ازپرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۷ خبر داد و افزود: پیرو جلسات و پیگیری‌های انجام شده، مطالبات تمام بازنشستگان سال ۹۷ تا مهر سال جاری پرداخت می‌شود و در ادامه پرداخت مطالبات بازنشستگان سال ۹۸ انجام خواهد شد.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار