مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه ۳۰۰ مدرسه در استان غیراستاندارد است، گفت: پیش‌بینی‌شده ۱۵۰ کلاس درس تا پایان سال جاری ساخته و تحویل داده شود.
کد خبر: ۷۶۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰ 06 August 2019

به گزارش تابناک کردستان، رشید قربانی امروز در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز و آئین تجلیل از خیرین نیک‌اندیش که در کتابخانه امام خامنه‌ای این شهر برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم این نشست گامی موثر در جهت پیشبرد هرچه بیشتر اهداف و برنامه‌ریزی‌ها در زمینه ساخت مدارس توسط خیرین باشد.

وی با قدردانی از فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز گفت: اگر در ساخت مدارس استان خیرین مدرسه‌ساز پای کار نبودند، آموزش وپرورش در فراهم کردن فضاهای آموزشی با مشکل جدی مواجه می‌شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اذعان به اینکه یک سوم از فضاهای آموزشی استان از وضعیت مطلوب و استانداری برخوردار نیست، تصریح کرد: از این یک‌سوم، 30 درصد آن در وضعیت حادتری قرار دارد که عملیات نوسازی و اصلاح آنان آغاز شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام شده گفت: طی یکی دو سال آینده در مجموع 200 کلاس به کمک مجمع خیرین مدرسه‌ساز، اعتبارات استانی و‌ ملی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ساخته می‌شود.

قربانی با بیان اینکه امسال اعتبار قابل توجهی به حوزه نوسازی مدارس اختصاص یافته است، افزود: باید در سال‌جاری تمام مدارس روستایی داری گاز به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده و مدارسی که فاقد گاز هستند هم سیستم گرمایشی کم‌خطر به آنان تعلق گیرد.

وی با بیان اینکه تنها 7 یا 8 مورد مدرسه خشتی و گلی در استان وجود داشت که دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، اظهار کرد: در سال‌جاری مدارس سنگی و چوبی نیز مورد بررسی قرار گرفته تا به کمک خیرین مدرسه‌ساز به سمت استاندارد کردن آنها هم گام برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هدف از برگزاری این نشست را تداوم نیت خیرخواهانه خیرین عنوان کرد و گفت: با توجه به اعتبارات ملی و استانی پیش‌بینی شده 150 کلاس درس تا پایان سال‌جاری احداث و تحویل آموزش و پرورش داده شود.

وی با اشاره به وجود 300 مدرسه غیراستاندارد در سطح استان افزود: از این تعداد حدود 100 مورد آن درحال تعمیرات اساسی یا مقاوم‌سازی بوده، 100 مورد به شیفت دوم انتقال پیدا کرده و 100 مورد آن در حال ساخت است.

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار