سخنگوی کمیسیون قانون مدیریت خدمات کشوری خبر داد
سخنگوی کمیسیون قانون مدیریت خدمات کشوری از بررسی و تعیین نحوه استخدام و بکارگیری افراد توسط دولت در نشست این کمیسیون خبر داد.
کد خبر: ۷۶۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶ 06 August 2019

به گزارش تابناک کردستان، احمد بیگدلی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، در تشریح دو نشست کمیسیون قانون مدیریت خدمات کشوری اظهار کرد: لایحه دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری که بیش از این در جلسه علنی مجلس تصویب شده بود طی این دو جلسه بررسی و اصلاح شد.

وی گفت: دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری در ۲۶ اسفند سال ۹۷ در صحن علنی بررسی و با اصلاحات و الحاقات بعدی تصویب شد، اما به دلیل هم‌زمانی با بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ نتوانستیم آن را به اتمام برسانیم.   

سخنگوی کمیسیون قانون مدیریت خدمات کشوری تصریح کرد: بعد از آن کمیسیونی مختص به بررسی دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری در سال جدید تشکیل شد و  ما طی دو روز موضوع ساماندهی نحوه استخدام و بکارگیری افراد توسط دولت را بررسی و مشخص کردیم.

وی گفت: براین اساس مقرر شد، از این پس افراد تنها به صورت رسمی و از طریق آزمون در امور حاکمیتی به کار گرفته شوند، همچنین بکارگیری افراد در امور غیرحاکمیتی و تصدی‌گری هم از طریق آزمون و پیمانی انجام شود.

بیگدلی افزود: به موجب این مصوبه هیچ نوع نیروی قراردادی دیگری نباید وجود داشته باشد، مگر در شرایط بسیار خاص و قرارداد‌های قطعی و معین سه ماهه، همچنین تمام نیرو‌های قراردادی موجود هم باید تعیین تکلیف شوند از این طریق که نیرو‌های قراردادی دارای ۱۰ سال سابقه کار و بیشتر از آن به صورت مستقیم، پیمانی شوند. 

وی اظهار کرد: نیرو‌های با سابقه کمتر از ۱۰ سال هم که حداقل یک بار توسط دولت با آنها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم قرارداد بسته شده باشد طی یک آزمون داخلی میان خود نیرو‌های قراردادی و در نظر گرفتن سابقه و تجربه به عنوان ضریب، تعیین تکلیف شوند و اینگونه، بحث نیرو‌های قراردادی مشخص شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار