عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با بیان اینکه مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه در زمینه پوشاک هنوز برطرف نشده است، از افزایش حدود ۳۰ درصدی قیمت پوشاک در ماه‌های اخیر خبر داد.
کد خبر: ۷۷۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ 11 August 2019

به گزارش تابناک کردستان، مجید نامی با بیان اینکه افزایش قیمت پوشاک در بازار خرده‌فروشی به علت افزایش قیمت مواد اولیه بوده است، اظهار کرد: پوشاک هیچ وقت مشمول قیمت‌گذاری نبوده اما در ماه‌های اخیر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، شاهد افزایش حدود ۳۰ درصدی قیمت‌ها بوده‌ایم.

وی با اشاره به رکود در بازار پوشاک، گفت: مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه در زمینه پوشاک هنوز برطرف نشده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران تصریح کرد: مشکل جدیدی که در زمینه تامین مواد اولیه تولید پوشاک وجود دارد این است که اخیرا اعلام شده به جز الیاف، سایر محصولات موجود در زنجیره تأمین مواد اولیه باید به جای ارز نیمایی، از ارز سنا یا اشخاص استفاده کنند، که این موضوع موجب افزایش قیمت مواد اولیه می‌شود. از طرف دیگر ارز سنا یا ارز صرافی‌ها نوسانات شدید دارد و از نظر در دسترس بودن نیز قابل اعتماد نیست.

وی گفت: اجرای این طرح باعث می‌شود بخشی از صنایع که به سایر مواد اولیه به جز الیاف نیاز دارند و بویژه شرکت‌های پوشاکی، دچار مشکل شوند.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار