بر خلاف گمانه‌زنی‌ها در خصوص میزان افزایش نرخ دیه برای سال آتی، نرخ دیه سال ۹۸ زودتر از روال هر ساله تعیین و اعلام شد؛ رویدادی که معاون اول قوه قضاییه در حاشیه نشست امروز مسئولان عالی قضایی با حضور در جمع خبرنگاران، علت آن را تقاضای مسئولان ذیربط و رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد.
کد خبر: ۷۷۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ 18 August 2019

به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه در حاشیه نشست  اسفندماه 97 مسئولان عالی قضایی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از موضوعاتی که در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی مطرح شد، بحث دیه بود.

وی افزود: همان طور که مردم عزیز استحضار دارند طبق قانون رئیس دستگاه قضایی ابتدای هر سال باید مبلغ دیه را تعیین و اعلام کند، [اما] امسال خیلی از مسئولان ذیربط و نیز رئیس کل بیمه مرکزی تقاضا داشتند این تعیین میزان دیه در جهت تسهیل امور مردم و قرارداد‌هایی که می‌خواهند منعقد کنند، هر چه زودتر اعلام شود؛ بنابراین، در جلسه امروز بحث دیه مورد رسیدگی قرار گرفت.

اژه‌ای در ادامه به برگزاری نشستی مقدماتی به منظور تعیین نرخ دیه در روز گذشته با حضور پانزده کارشناس ذیربط گفت: نتیجه آن نشست در جلسه امروز مطرح و نهایتاً مقرر شد که دیه یک مرد مسلمان در سال جدید ۲۷۰ میلیون تومان برای ماه‌های غیرحرام باشد که البته به طور طبیعی یک سوم همین مبلغ برای ماه‌های حرام به این مبلغ اضافه می‌شود.

بدین ترتیب، نرخ دیه برای سال ۹۸ مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان تعیین گردید که به نسبت سال جاری، ۳۹ میلیون تومان افزایش نشان می‌دهد. افزایشی که در دیه ماه‌های حرام ۵۲ میلیون تومان خواهد بود نرخ دیه ماه‌های حرام در سال آتی ۳۶۰ میلیون تومان خواهد بود. 

 
نرخ دیه سال ۹۸ ابلاغ شد +جدول مقایسه‌ای

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار