مدیر امور طیور جهاد کشاورزی کردستان خبر داد
مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه ۸۵ هزار تن گوشت مرغ در واحدهای تولیدی استان تولید و روانه بازار مصرف شود.
کد خبر: ۷۷۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲ 24 August 2019

به گزارش تابناک کردستان، سیدمادح حسامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه سالانه 85 هزار تن گوشت مرغ در واحدهای تولیدی استان تولید و روانه بازار مصرف شود، اظهار کرد: از این میزان سالیانه 42 هزار تن معادل 52 درصد در کردستان مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه مازاد تولید یعنی 48 درصد آن به استان‌های هم‌جوار و استان‌های مرکزی کشور صادر می‌شود، گفت: استان کردستان در زمینه تولید نیمچه‌های گوشتی در غرب و شمال غرب رتبه نخست و در سطح کشور رتبه نهم را به خود اختصاص داده است.

مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه 740 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 15 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در هر دوره در سطح استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: مصرف سرانه گوشت مرغ در کردستان برای هر نفر به‌ صورت میانگین 27 کیلوگرم بوده که این آمار با میانگین کشوری برابر است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 37 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده است، گفت: یک اتحادیه مرغداری و 12 تعاونی فعال مرغداران جهت برنامه‌ریزی برای تولید و توسعه خوراک طیور در کردستان فعالیت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار