شهردار منطقه یک شهرداری شیراز درباره پروژه بهسازی و کف سازی خیابان عفیف آباد گفت: هم اکنون به منظور بهسازی این خیابان در حال همسطح سازی پیاده رو هستیم و درصدد هستیم این محور براساس یک افق بلند مدت بصورت پیاده راه تعریف شود.
کد خبر: ۷۷۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳ 26 August 2019

به گزارش تابناک فارس: حمید رضا اسماعیلی اعتبار در نظر گرفته شده برای کف سازی خیابان عفیف آباد در سال جاری را بالغ بر 15 میلیارد تومان است اعلام کرد و گفت: در بودجه سال 98 منطقه حدود 50 درصد در حوزه کف سازی و بهسازی پیاده راه،30 درصد در حوزه آسفالت معابر و 20 درصد در بخش فضای سبز هزینه می شود.


وی درباره افتتاح های هفته دولت افزود: در راستایی تکمیل رینگ اطراف باغ عفیف آباد، پیاده راه خیابان مصلی نژاد در هفته دولت آماده بهره برداری است.


اسماعیلی با بیان اینکه اعتبار این پروژه نزدیک به 4 میلیارد تومان است ابراز داشت: این مسیر به عنوان یک فضای شهری شامل آبنما، پیاده راه و مسیر دوچرخه است و در انتها به پارک بعثت متصل می شود.

بهره برداری از فاز دوم پارک بعثت
شهردار منطقه یک شیراز درباره زمان بهره برداری از فاز دوم پارک بعثت گفت: این پارک با مساحت 4 هکتار در ضلع جنوبی باغ عفیف آباد واقع شده است و گذر مصلی نژاد را به باغ عفیف آباد وصل میکند. در این پارک زمین های ورزشی فوتبال، بسکتبال، تنیس، پینگ پنگ، ورزش های همگانی، اسکی، اسکواش و صخره نوردی در نظر گرفته شده است و هفته دولت به بهره برداری می رسد.


وی عنوان کرد: با افتتاح فاز دوم پارک بعثت مساحت پارک بعثت فعلی از 4 هکتار به 8 هکتار افزایش می یابد و اعتبار این پروژه حدود 4 میلیارد تومان بود.

افزایش سرانه فضای سبز عمومی
اسماعیلی خاطر نشان کرد: به دنبال افزایش سرانه فضای سبز عمومی در سطح منطقه در نظر داریم دو باغ با مساحت سه و نیم هکتار در خیابان ستارخان در حریم درجه یک باغ عفیف اباد را تملک و به عنوان پارک در اختیار مردم قرار دهیم. در حال حاضر در مرحله رایزنی با مالکان هستیم.


شهردار منطقه یک ادامه داد: یک بسته سرمایه گذاری در فضای سه و نیم هکتار در ضلع شرقی باغ عفیف آباد شامل سه سالن سینما یک سالن تئاتر، یک گالری و 7 طبقه پارکینگ در مجموعه پارک های بعثت و باغ عفیف آباد برای علاقمندان به سرمایه گذاری تعریف شده است.


وی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که طرحی را به شورای اسلامی شهر شیراز ارایه دهیم تا در پیاده راه هایی که عرض آنها از 7 متر بیشتر است، مکان هایی را برای بهبود کیفیت کسب و کار در نظر بگیریم. براساس این طرح مکان های در نظر گرفته برای واحدهای تجاری متقاضی خارج از مسیر عبور و مرو عابران پیاده و در گوشه ای از پیاده راه خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار