رئیس جهاد کشاورزی کردستان خبر داد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در استان کردستان 14 هزار هکتار انگور کشت شده و سالانه بالغ بر 115 هزار تن انگور برداشت می‌شود.
کد خبر: ۷۷۶۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸ 29 August 2019

به گزارش تابناک کردستان، خالد جعفری در اولین جشنواره استانی انگور در شهرستان بانه، اظهار کرد: ایران یازدهمین تولیدکننده انگور و سومین کشور تولید کننده کشمش در دنیا است.

وی گفت: استان کردستان در تولید انگور دیم رتبه دوم کشور را کسب کرده و شهرستان‌های مریوان، بانه و سروآباد به ترتیب بالاترین سطح زیر کشت و تولید انگور دیم را در استان دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: رقم خوشناو یا رشه در شهرستان‌های مریوان، بانه و سردشت ثبت شده است.

وی گفت: حدود 55 هزار تن از انگور تولیدی در استان به صورت تازه خوری و یا به فرآورده‌هایی چون مویز، غوره و ... مصرف می‌شود.

جعفری افزود: حدود 65 درصد انگور کشت شده در کردستان به صورت دیم و غالباً از نوع انگور سیاه است.

وی اظهار کرد: بیش از 20 رقم انگور در کردستان شناسایی شده که رقم انگور (رشه) دارای آنتی‌اکسیدانی بوده که در درمان بیماری‌های قلبی و عروقی مؤثر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: باپیگیری‌های مجدانه استاندار کردستان و جهاد کشاورزی استان تامین اعتبار طرح‌های پیشران بخش کشاورزی کردستان در حال انجام است.

وی افزود: بخش کشاورزی به دلیل درون‌زا بودن در شرایط تحریم‌های ظالمانه و شرایط ویژه اقتصادی حاکم بر کشور به توسعه، پیشرفت و تولید ادامه داده است به ‌طوری که در حال حاضر 45 هزار هکتار باغات در کردستان وجود دارد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته 1700 هکتار توسعه باغات در استان داشته‌ایم و بیش از 750 هزار قلمه ریشه‌دار مو به صورت رایگان بین کشاورزان استان توزیع شده است.

جعفری بر تشکیل و ورود تشکل‌ها در بخش کشاورزی به‌خصوص صنایع فرآوری محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: محدودیتی در پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون، توسعه صنعت زنبورداری و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری نداریم.

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار