رئیس پلیس فتا استان کردستان با توجه به افزایش چشمگیر کلاه‌برداری‌های پیامکی در استان و اختصاص درصد بالایی از پرونده‌های مالی پلیس فتا به این نوع کلاه‌برداری به شهروندان هشدار داد.
کد خبر: ۷۸۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳ 28 September 2019

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ مهدی دانش‌پور اظهار کرد: در روش کلاه‌برداری پیامکی، مجرمان سایبری با سوءاستفاده از عناوین شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف نظیر برنامه‌های رادیو و تلویزیونی، بانک‌ها، سازمان هدفمندی یارانه‌ها و یا اپراتورهای تلفن همراه اقدام به تطمیع و فریب شهروندان خود می‌کنند.

وی گفت: کلاه‌برداران با انجام مهندسی اجتماعی  کاربران را فریب داده و به بهانه واریز مبلغ جوایز، افراد را به سمت دستگاه عابر بانک هدایت کرده و سپس با اخذ اطلاعات حساب بانکی آنها، موجودی حساب را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان تصریح کرد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی متعدد و همچنین ارائه مرجوعه قضایی توسط چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مبنی بر کلاه‌برداری از این افراد تحت عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی یا مسابقات مختلف رسیدگی به این موضوعات در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی گفت: به‌منظور پیشگیری از وقوع مجدد و فراگیر شدن این نوع از کلاه‌برداری در جامعه از شهروندان گرامی می‌خواهیم به‌هیچ‌عنوان به اینگونه پیام‌ها و تبلیغات با موضوعاتی نظیر برنده شدن در قرعه‌کشی‌های مختلف توجه نکرده و پلیس فتا در هفته ناجا برنامه‌های متنوعی در زمینه آگاه‌سازی شهروندان دارد، همچنین شهروندان آگاه باشند هیچ موسسه، بانک و سازمانی جوایز قرعه‌کشی و مسابقات خود را از طریق مراجعه شهروندان به دستگاه عابر بانک پرداخت نکرده و هرگونه مراجعه به دستگاه عابر بانک تحت این‌گونه عناوین کلاه‌برداری مجرمان را به دنبال خواهد داشت.

شایان‌ذکر است پلیس فتا از کلیه هموطنان و شهروندان عزیز می‌خواهد در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها ازجمله اخبار و حوادث در حوزه فضای مجازی مطلع گردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار