نماینده مریوان و سروآباد در گفت‌وگو با تابناک:
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون «امور داخلی کشور و شورا‌ها» گفت: در این جلسه موضوع تحقیق و تفحص از استانداری کردستان رأی‌گیری شد و نهایتاً نمایندگان با اکثریت آرا با این تحقیق و تفحص موافقت کردند.
کد خبر: ۷۸۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴ 30 September 2019

منصور مرادی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک کردستان با اشاره به ابزارهای در اختیار نمایندگان مجلس برای نظارت بر اجرای قانون اظهار کرد: درباره برخی عملکردها در کردستان بارها به مدیران ارشد استان تذکر داده شده، جلساتی برگزار و مذاکراتی در سطح استان و کشور انجام شده اما آنچه انجام شده متأسفانه به نتیجه مطلوب منجر نشده است.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی ساز و کارهای قانونی مختلفی برای نظارت بر حسن اجرای قانون در همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی کشور در اختیار دارد که مذاکره، تذکر، سؤال و استیضاح از آن جمله است.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق اصل 76 قانون اساسی، «مجلس شورای اسلامی حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد» و اگر نماینده با استفاده از دیگر ابزارها موفق به احقاق حقوق قانونی موکلان خود نشود، طبیعتاً از این ابزار استفاده خواهد کرد.

وی گفت: در اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس، تحقیق و تفحص از استانداری کردستان به درخواست اینجانب به کمیسیون تخصصی مربوطه ارجاع شد.

مرادی به جلسه عصر امروز کمیسیون اشاره کرد و افزود: در این جلسه موضوع تحقیق و تفحص از استانداری کردستان در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این کمیسیون پیرامون تحقیق و تفحص از استانداری کردستان پیشتر 2 جلسه برگزار کرد و در این جلسات از استاندار کردستان و وزیر کشور دعوت به عمل آمد، اما با این حال بنده از پاسخ‌های این مسئولین قانع نشدم.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقیق و تفحص از استانداری کردستان که از اردیبهشت‌ماه آغاز و به کمیسیون شوراها ارجاع شده امروز در کمیسیون رأی‌گیری شد و نهایتاً نمایندگان با اکثریت آراء با این تحقیق و  تفحص موافقت کردند.

وی با اشاره به رئوس مطرح شده در درخواست تحقیق و تفحص از استانداری کردستان افزود: استخدام‌های سال 92، بازارچه مرزی باشماق و معابر کولبری شهرهای مریوان و سروآباد، ساماندهی پسماندها در استان بویژه در حوزه انتخابیه، بازارچه سیران‌بند بانه، کارت سوخت شهرهای مرزی، سازمان همیاری شهرداری‌های استان و موضوع تمامی شهرداری‌های کردستان بویژه مریوان، بانه، سقز، سنندج، و استخدامی‌ها از سال 88 که باعث ورشکستگی تمامی شهرداری‌ها شده، کمیسیون‌های ماده 100، ماده واحده، ماده 5 تغییر کاربری‌ها، مزایده و مناقصات از سال 86 و معاملات شهرداری‌ها از جمله موارد مطرح شده در درخواست تحقیق و تفحص است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار