مسئول موکب سلامت ستاد مردمی اربعین استان قزوین:
مسئول موکب سلامت ستاد مردمی اربعین استان قزوین : در سال جاری سه موکب سلامت در مناطق مسیب، نجف و کربلا وجود دارد که با توجه به افزایش زائرین خدمت‌رسانی به زوار هم افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۷۸۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ 02 October 2019

سه موکب سلامت در عراق برپا می‌شود

به گزارش تابناک قزوین، فاطمه محمدبیگی مسئول موکب سلامت ستاد مردمی اربعین استان قزوین در جلسه دیدار مسئولین با نماینده‌ ولی فقیه در استان اظهار کرد: تیم جهادگران حوزه‌ سلامت امسال نسبت به سال گذشته با استقبال پزشکان، دندان پزشکان و جراحان مواجه بوده‌ اما متاسفانه ظرفیت محدود و کمبود امکانات حضور پزشکان بیشتر را از جهاد در اربعین باز می‌دارد.
وی افزود: ارائه‌ خدمات سلامت نیازمند تدبیر و بودجه از جانب مسئولین است زیرا در سال جاری سه موکب سلامت در مناطق مسیب، نجف و کربلا وجود دارد که با توجه به افزایش زائرین خدمت‌رسانی به زوار هم افزایش می‌یابد.
مسئول موکب سلامت ستاد مردمی اربعین استان قزوین اذعان کرد: سال گذشته موکب سلامت حدود ۱۲۰میلیون داروهای درمانی و۸۰ میلیون پماد برای خدمت‌رسانی در نظر گرفته‌ بود اما متاسفانه در سال جاری مقدار کمی از این هزینه برای داروها پیش‌بینی شده‌ است.
وی گفت: کمک خیرین و داروسازی‌ها با وجود احتمال افزایش تعداد زائرین در سال جاری بسیار کم بوده‌ است و از سوی دیگر کمک‌های مردمی نیز در این خصوص به مقدار کافی نیست و اگر همکاری مسئولین انجام نشود خدمات‌ دارورسانی به زائرین در مدت زمان کوتاهی متوقف می‌شود.
این مسئول ابراز کرد: در سال جاری بسیاری از موکب‌ها در تلاش ارائه‌ خدمات پزشکی به صورت مجزا هستند که این مسئله می‌تواند به علت عدم شرایط مناسب نگهداری دارو باعث فاسد شدن دارو شود.
وی ادامه داد: مشکل دیگری که جهادگران سلامت را در برمی‌گیرد عدم همکاری دانشگاه علوم پزشکی در قالب صادرکردن مرخصی است که همکاری مسئولین و نظام پزشکی را می‌طلبد.
محمدبیگی افزود:سال گذشته قزوین میزبان روزانه هزار ویزیت رایگان برای زائرین بود که باتوجه به افزایش زائر در سال جاری لازم‌است ارائه‌ خدمات دارویی نیز افزایش یابد.
مسئول موکب سلامت ستاد مردمی اربعین استان قزوین در پایان گفت: بسیاری از جراحان استان قزوین برای انجام جراحی رایگان در بیمارستان‌های عراق به مناسبت ایام اربعین اعزام می‌شوند که با همکاری و هماهنگ مسئولین فعالیت خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار