معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: افرادی که به هر نحوی از زمان اعزام به خدمت آنان گذشته باشد و مشمول غیبت باشند در آینده با محرومیت‌های اجتماعی روبرو می‌شوند.
کد خبر: ۷۸۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶ 06 October 2019

به گزارش تابناک کردستان، سرهنگ علی مجیدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان، به معافیت تحصیلی مشمولان اشاره و اظهار کرد: حداکثر مدت معافیت تحصیلی برای دانش آموزانی که به صورت پیوسته مشغول به تحصیل می‌باشند تا پایان ۲۰ سالگی است.

وی گفت: معافیت تحصیلی این گروه از دانش آموزان به صورت یکسال و تا سن ۲۰ سالگی صادر خواهد شد و در صورت عدم فراغت از تحصیل در این مدت تمام دانش آموزان وارد مهلت معرفی شده و برابر ماده ۱۳ آئین‌نامه اجرایی معافیت تحصیلی از ادامه تحصیل در دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی محروم خواهند شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان به دریافت معافیت کفالت توسط مشمولان اشاره و تصریح کرد: مشمولانی که یگانه فرزند ذکور خانواده و همچنین فاقد غیبت باشند در صورت داشتن شرایط خاص از این معافیت می‌توانند استفاده کنند.

وی گفت: مشمولانی که دارای یکی از شرایط مادر فاقد شوهر، پدر بیمار نیازمند مراقبت، پدر با کهولت سن ۷۰ سال تمام، داشتن برادر و یا خواهر صغیر زیر ۱۸ سال فاقد پدر و همسر، یگانه سرپرست برادر کبیر بالای ۱۸ سال نیازمند مراقبت و یگانه نوه ذکور بالای ۱۸ سال جد یا جده فاقد فرزند باشند، می‌توانند از معافیت کفالت استفاده کنند.

مجیدی به محدودیت و محرومیت‌های اجتماعی که مشمولان غایب شامل آن می‌شوند هم اشاره کرد و افزود: این افراد در آینده با محرومیت‌هایی از قبیل عدم صدور پروانه کسب، عدم دریافت وام‌های بانکی و محرومیت از تحصیل در مقاطع بالاتر مواجه می‌شوند.

وی اظهار کرد: همچنین محرومیت از کاندیدا شدن برای انتخابات مختلف قانونی، ممنوعیت از صدور مجوز خروج از کشور، جلوگیری از بیمه و بازنشستگی و همچنین در صورت تائید ممکن است با محرومیت اخذ گواهینامه رانندگی هم مواجه شوند.

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار