مدیرکل حقوقی دیوان عدالت اداری خبر داد
مدیرکل حقوقی و امور مجلس دیوان عدالت اداری کشور گفت: حضور دادستان برای افزایش نظارت قضایی در جلسات دیوان عدالت اداری تصویب شد.
کد خبر: ۷۸۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 20 October 2019

به گزارش تابناک کردستان، محمدحسن پیرزاده اظهار کرد: طرح اصلاح قانون تشکیلات آیین‌دادرسی دیوان عدالت اداری در سال ۹۷ با امضای ۷۹ نفر از نمایندگان مجلس اعلام وصول شد و طرح، جهت رسیدگی براساس آیین‌نامه به کمیسیون قضایی مجلس ارجاع شد.

وی گفت: در این مدت کمیسیون تخصصی مجلس برای تصویب این طرح جلسات متعدد کارشناسی با مرکز پژوهش‌های مجلس و با نخبگان برگزار کرد و نظر این حقوق‌دانان اخذ شد و پس از بحث و بررسی در کمیسیون تخصصی و فنی مجلس، گزارش آ‌ماده و به صحن مجلس آمد.

مدیرکل حقوقی و امور مجلس دیوان عدالت اداری و رئیس شعبه ۱۷ تجدیدنظر تصریح کرد: طرح اصلاح قانون تشکیلات ایین دادرسی دیوان مطرح شد و کلیات آن به تصویب رسید؛ در این طرح عمده‌ترین مطلبی که منشا اثر برای مردم می‌تواند داشته باشد بحث جلوگیری از اطاله دارسی و سرعت بخشیدن به رسیدگی در پرونده‌های هیات عمومی دیوان است که مورد تصویب قرار گرفت.

وی گفت: همچنین بحث گسترش ابلاغ الکترونیکی آرای قضایی برای اصحاب دعوی از طریق سامانه سنا، ایجاد ضمانت اجرایی برای آرای صادر شده و شفافیت در نحوه رسیدگی به آرای مراکز شبه‌قضایی از جمله دیگر مصوبات به تصویب رسیده است.

پیرزاده افزود: همچنین قرار شد ضمانت اجرایی مصوبات دیوان عدالت را که در آن دچار مشکلاتی بودیم رفع شود، بنابراین سرعت و نحوه رسیدگی به شکایات و مصوبات دولت در هیئت عمومی با این مصوبه تغییرات اساسی خواهد داشت و شاهد سرعت رسیدگی‌ها خواهیم بود.

وی اظهار کرد: همچنین تصویب حضور دادستان دیوان عدالت اداری را خواهیم داشت که این موضوع در تقویت نظارت دیوان و پیگیری دادستان در حوزه جلوگیری از تخلفات اداری می‌تواند موثر باشد.

مدیرکل حقوقی و امور مجلس دیوان عدالت اداری و رئیس شعبه ۱۷ تجدیدنظر گفت: طرح اصلاح قانون تشکیلات آیین‌دادرسی دیوان عدالت اداری دارای ۵۰ ماده قانونی است که به ترتیب در صحن علنی مجلس در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار