نشانه‌ای تازه از سوءمدیریت در آبفا کردستان
افت فشار و قطعی آب در چندین مسیر از شهر سنندج مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است؛ زمانی بسیار طولانی لازم است تا پس از تماس با اپراتور سامانه ارتباطات مردمی و امداد حوادث شرکت آبفا کردستان، حداقل، دلیل قطعی برای مشترکان روشن شود؛ این وضعیت در شرایطی پیش آمده که قبلاً هشداری به مردم داده نشده است!
کد خبر: ۷۹۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸ 21 October 2019

به گزارش تابناک کردستان، ماه‌هاست که مشکلات حوزه آب شرب شهری گریبان مردم کردستان را گرفته است؛ مشکلات ناشی از هرچه باشد سوء‌مدیریت در شرکت آب و فاضلاب کردستان را هم نمی‌توان در به وجود آمدن آنچه ناظر آن هستیم، نادیده گرفت. 

امروز و در شرایطی که مشکل طعم و بوی موجود در آب سنندج همچنان به قوت خود باقی است و هیچ مقام ارشد دولتی در استان حتی حاضر نشده درباره مسئله به صورت رسمی اظهار نظر کند، افت فشار و قطعی آب هم در چندین مسیر شهر سنندج دامن‌گیر شهروندان شد. 

در تماسی که با «سامانه ارتباطات مردمی و امداد حوادث» شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان داشتیم اپراتور پاسخ‌گو اعلام کرد مشکل افت فشار و قطعی آب در چندین مسیر شهر سنندج وجود دارد و علت امر «پایین آمدن ذخیره‌سازی و دادن شستشو» بوده است؛ تا آخر شب «شاید» کاملاً [وضعیت] بهبود یابد! 

این مشکل در حالی در محله‌های چون «تکیه و چمن»، «شهرک سعدی» و «شهرک فرهنگیان» به وجود آمده که طبق اعلام اپراتور (122)، مشکل به دلیل شکستگی در خطوط انتقال آب شهر نبوده است. 

اما نکته جالبی هم در این میان وجود دارد و آن زمان انتظار ما برای دریافت پاسخ از سامانه ارتباطات مردمی و امداد حوادث شرکت آبفا کردستان (122) بود؛ 18 دقیقه انتظار برای دریافت تنها یک پاسخ درباره دلیل قطعی آب! مسئولان آبفا کردستان فکر نمی‌کنند 18 دقیقه زمان زیادی است؟! 

اینها به کنار؛ قطعی آب مشکلی است که ممکن ست به هر دلیلی در هر نقطه‌ای از این کشور روی دهد اما اگر قرار بوده امروز در سنندج شستشوی خطوط انتقال آب توسط آبفا انجام شود چرا این موضوع، حداقل توسط خبرگزاری‌های دولتی یا حتی پورتال اطلاع‌رسانی آبفا کردستان به مردم اطلاع‌رسانی نشده است؟ چه کسی در این باره مسئول است؟ راستی؛ مسئولان استانداری کردستان هم مانند مردم چندین محله سنندج با مشکل قطعی آب مواجه هستند؟ چه کسی و چه زمانی در این استان به وضعیت غیرقابل قبول مدیریتی در آبفا کردستان، باید رسیدگی کند؟ 

می‌ماند یک نکته؛ سنندج دو نماینده در خانه ملت دارد، «سیداحسن علوی» و «سیدمهدی فرشادان»؛ علوی درباره مشکلات ماه‌های اخیر آب شرب در حوزه انتخابیه چندین بار واکنش نشان داده و به شدت از عملکرد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان انتقاد کرده و حتی در این باره وزیر نیرو را تهدید به پیگیری طرح استیضاح کرده است؛ اگرچه مردم به این دست واکنش‌ها هرگز قانع نیستند و منتظر اقدام عملی نماینده خود هستند. 

اما «سیدمهدی فرشادان» درباره مشکلات آب شرب در حوزه انتخابیه از جمله سنندج و دیواندره ماه‌هاست روزه سکوت گرفته و حداقل با رسانه‌های استان سخنی از مشکلات آب شرب مردم نگفته است! شاید هم آنقدر مشغول آن کار دیگر باشد که فرصتی برای اظهار نظر درباره مشکلات آب شرب کردستان نداشته باشد! اصلاً شاید خانه‌ای که او از زمان مدیرکلی بهزیستی کردستان در آن ساکن است، آب شرب‌اش نه طعم و بو داشته باشد و نه مشکل افت فشار و قطعی! 

راستی؛ درباره خانه متعلق به بهزیستی کردستان و حکم صادره درباره آن توسط دستگاه محترم قضا در آینده‌ای نزدیک خواهیم نوشت؛ خواهیم پرسید «فرشادان» این همه سال چرا خانه را به صاحب اصلی‌اش پس نداده است؟ در ماه‌های آینده با این نماینده کار داریم، خیلی هم کار داریم!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار