رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آرادان:
جواد شاه حسینی گفت: عاملان زندگیری پرندگان شکاری با تلاش ماموران محیط زیست در شهرستان آرادان دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۹۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 25 October 2019

به گزارش تابناک سمنان: جواد شاه حسینی رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آرادان با بیان اینکه عاملان زندگیری پرندگان شکاری با تلاش ماموران محیط زیست در آرادان دستگیر شدند گفت: این افراد همزمان با شروع فصل مهاجرت پرندگان شکاری به جستجو و پایش زیستگاه‌های کویری این شهرستان اقدام و پس از کمین شبانه روزی، دو نفر متخلف را که درون مخفیگاه به انتظار پرندگان کم یاب نشسته بودند دستگیر کردند.

او با بیان اینکه این افراد به قصد صید و زنده‌گیری پرندگانی، چون باز، کومه‌ای در کویر بنا کرده بودند افزود: در بازرسی از درون مخفیگاه، علاوه بر ادوات زنده گیری، دو قطعه قمری و چهار قطعه بلدرچین که برای طعمه از آنان استفاده می‌شد، کشف و ضبط گردید.

رئیس حفاظت از محیط زیست آرادان با بیان اینکه پرونده این افراد به دستگاه قضایی ارجاع داده شد، تاکید کرد: طبق قانون زنده گیری، خرید، فروش، نگهداری و قاچاق پرندگان شکاری جرم است و می‌تواند برای افراد سه سال زندانی و از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به بالا جریمه نقدی داشته باشد.

شاه حسینی افزود: این پرندگان شکاری نظیر شاهین، بالابان، بحری و ... بسیار مورد علاقه کشور‌های حاشیه خلیج فارس است که برای خریداری آن‌ها مبالغ بالایی پرداخت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار