مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان خبر داد؛
طباطبائیان با اشاره به آغاز برداشت سیب‌زمینی از ۲۵۰ هکتار اراضی این شهرستان، گفت: تولید امسال این محصول تا حدود سه هزار تن پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۷۹۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ 26 October 2019

به گزارش تابناک سمنان: محسن طباطبائیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: با توجه به بارندگی‌های امسال و نظارت در زمان برداشت، عملکرد محصول سیب‌زمینی در دامغان افزایش پیدا کرد و به بیش از سه هزار تن برآورد می‌شود.

او افزود: بارندگی‌های سال جاری، حمایت‌های جهاد کشاورزی از کشاورزان و آموزش‌های لازم به کشاورزان باعث افزایش حدود ۴۰ درصدی سطح زیرکشت سیب‌زمینی نسبت به سال گذشته در دامغان شده است.

طباطبائیان تصریح کرد: برداشت سیب‌زمینی سال گذشته در دامغان، بیش از ۲ هزار تن بود که با این میزان افزایش برداشت، امیدواریم بتوانیم سطح زیر کشت این محصول را نیز افزایش دهیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان بیان کرد: برداشت این محصول هم اکنون در دامغان آغاز شده است و تا اواسط آذرماه نیز ادامه دارد.

او ابراز کرد: در هر یک هکتار زمین کشاورزی، سه تن سیب زمینی کاشته می‌شود که پس از برداشت، ۲۰ درصد سیب زمینی‌های تولیدی به عنوان بذر نگهداری و بقیه به بازار عرضه می‌شود.

طباطبائیان ادامه داد: کشت این محصول از اوایل خرداد امسال در منطقه رودبار دامغان در دستور کار قرار گرفت و عملیات کاشت، داشت و برداشت سیب زمینی در دامغان برای بیش از ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

مهم‌ترین ارقام سیب‌زمینی قابل کشت در این شهرستان، اگریا و باراکا است که توسط ۱۵۰ بهره بردار کشاورزی کشت می‌شوند. ۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است و پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار