سرپرست معاونت امور شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش از آغاز کاشت گل‌های فصلی در جزیره کیش خبر داد.
کد خبر: ۷۹۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ 03 November 2019
به گزارش تابناک کیش، آقازاده در خصوص کاشت گل های فصلی در کیش گفت: با بهبود شرایط آب و هوایی در نیمه دوم سال و با هدف زیبا سازی و استقبال از گردشگران ، کاشت گل های فصلی در میادین، معابر و پارک ها آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد.
وی در ادامه گفت: کاشت بیش از 5 میلیون بوته انواع گل هلی فصلی در دست اجرا است و تا پایان سال نیز گل های متنوع دیگری نیز کاشته خواهد شد.
آقازاده با بیان اینکه در طول سال اقدامات گسترده ای برای توسعه فضای سبز جزیره کیش شامل خاکریزی، بهسازی و آماده سازی، تهیه و کاشت گل های فصلی و انواع درخت و درختچه انجام می شود، افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا آخر سال جاری نیز 55 هکتار از اراضی درختکاری می شود.
وی گفت: در  6 ماه نخست امسال 6 هزار و 832 اصله درخت، یک هزار و 466 اصله درختچه، 28 هزار و 719 متر مربع گیاهان پوششی و 258 متر پرچین کاشته شده است.
آقازاده افزود: در اين مدت، حدود 5/1 میلیون متر مربع  سمپاشی آفات گیاهی  و 113 هزار و 200 کیلوگرم کود دهی انجام شده است.
وي گفت:  63 هزار و 900 متر مربع لایروبی و  روفوژهای فضای سبز و 15 هزار و 500 متر نیز به شبکه آبرسانی فضای سبز جزیره افزوده شده است.
سرپرست معاونت امور شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش گفت: سرانه فضای سبز در جزیره کیش برای هر نفر بیش از 170 متر مربع و سرانه جهانی فضای سبز برای هر نفر 20 تا 25 متر مربع عنوان شده است.
برچسب ها: کاشت ، گل ، گل های فصلی ، آقازاده ، کیش ، قشم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار