درآمد متکدیان اگر روزانه میان 20 تا 50 هزار تومان در شهر لامرد باشد که قطعاً نیز هست و شاید هم بیشتر از آن باشد، حاصل آن در هرماه، حتی بیش از درآمد برخی از افراد شاغل را رقم می‌زند.
کد خبر: ۷۹۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 05 November 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: فرقی نمی‌کند پای پیاده در پیاده‌روهای مرکز شهر لامرد عبور کنید یا چند لحظه‌ای با خودرو در خیابان‌های اصلی شهر توقف داشته باشید، قطعاً با متکدیانی روبرو خواهید شدید که اصرار فراوان برای دریافت پول می‌کنند و جالب است برخی از آنان پول سکه‌ای هم قبول نمی‌کنند.

بررسی‌ها در لامرد نشان از آن می‌دهد، تعداد متکدیان که بیشتر آنان نیز هویت ایرانی ندارند و پاکستانی هستند در خیابان‌های این شهر افزوده‌شده، که این امر سبب زشت شدن سیمای شهر لامرد شده است.

مردم از سر دلسوزی فکر می‌کنند که این افراد نیازمندند و با این تصور به آن‌ها کمک می‌کنند اما به‌جای کمک به این‌گونه افراد که هویت ایرانی نیز ندارند علاوه بر کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره بهزیستی، امروز مؤسسات خیریه مختلفی در شهرستان لامرد با مجوز رسمی راه‌اندازی شده است که به‌صورت هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده به نیازمندان واقعی کمک می‌کنند.

متکدیان پاکستانی در شهر لامرد که برای کسب درآمد بیشتر از ترفندهای خاصی بهره می‌گیرند، با گرفتن بچه‌های کوچک در آغوش، مظلوم‌نمایی یا بیمار جلوه دادن خود، به طرق گوناگون سعی در جلب ترحم بیشتر از سوی رهگذران دارند.

از سوی دیگر این موضوع بسیار مهم است که تکدی‌گری به‌عنوان آسیب اجتماعی در برخی از موارد، زمینه ارتکاب جرائم دیگر را نیز فراهم می‌آورد.

 

 

این متکدیان در شهر لامرد روزانه با حضور در فروشگاه‌های مواد غذایی در سطح مرکز شهر، پول‌های خورده خود را به فروشندگان فروشگاه‌ها تحویل می‌دهند و به‌جای آن اسکناس 5 و 10 هزارتومانی دریافت می‌کنند.

گفت‌وگوی خبرنگار فارس با برخی فروشندگان مواد غذایی حکایت از آن دارد که هرکدام از متکدیان روزانه حداقل 20 تا 30 هزار تومان درآمد دارند و برای دریافت اسکناس‌های 5 و 10 هزارتومانی به‌جای پول‌های خورده به فروشگاه‌های مختلف در مرکز شهر لامرد مراجعه می‌کنند.

درآمد متکدیان اگر روزانه میان 20 تا 50 هزار تومان در شهر لامرد باشد که قطعاً نیز هست و شاید هم بیشتر از آن باشد، حاصل آن در هرماه، حتی بیش از درآمد برخی از افراد شاغل را رقم می‌زند.

ضروری است دستگاه‌های مربوطه در این راستا برخوردهای لازم را با این متکدیان انجام دهند.

 

 

ماده 712 قانون مجازات اسلامی درباره تکدی‌گری به‌وضوح اعلام می‌کند: «هر شخصی که تکدی یا کلاشی را پیشه خود قرار داده باشد و از این راه امرارمعاش کند، به حبس از یک تا سه ماه محکوم خواهد شد و چنانچه باوجود توان مالی مرتکب عمل فوق شود، علاوه بر مجازات مذکور همه اموالی که از طریق تکدی‌گری به دست آورده است، مصادره خواهد شد».

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار