مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: تلفات جانی در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه و طبیعی خط قرمز مدیریت بحران این استان است
کد خبر: ۷۹۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 10 November 2019
نتیجه تصویری برای سیل
غیاثی در شورای مدیریت بحران خمین افزود: باتوجه به اینکه سیل سال گذشته استان مرکزی را در برگرفت، اما هیچ گونه تلفات جانی گزارش نشد.  
وی، خسارت آسیب‌های سیلاب پارسال در استان مرکزی را ۱۱ هزار میلیارد ریال بیان کرد و گفت: چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در این استان دچار خسارت شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی اظهار داشت: مرحله اول اعتبارات بازسازی واحد‌های مسکونی خسارت دیده از سیل جذب و این استان به کارگاه ساخت و ساز تبدیل شده است.
غیاثی تصریح کرد: باید از ظرفیت بیمه‌ها برای پرداخت خسارت در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی استفاده کرد چراکه بیمه در جهان به عنوان بنگاه اقتصادی مورد توجه است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی با اشاره به برگزاری مانور زلزله در مدارس گفت: دانش آموزان سفیران آگاه سازی خانواده‌ها هستند و می‌توانند رفتار درست در زمان وقوع زلزله را به خانواده خود آموزش دهند.
غیاثی افزود: قانون مدیریت بحران از سال ۹۵ به مدت ۲ سال در کشور به شکل آزمایشی اجرا شد و این قانون دارای هفت فصل، ۲۲ ماده و ۳۲ تبصره است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی تصریح کرد: پاکسازی مسیل‌ها و رودخانه ها، تامین و ذخیره سازی انرژی، ساماندهی خودروها، ندادن مجوز برای حفاری غیر مجاز در زمستان، جمع آوری نخاله در سطح شهر و روستا و رفع خطر از برخی ساختمان‌ها از اقدامات پیشگیرانه کاهش خسارت در زمان بحران است.

فرماندار خمین نیز گفت: ۱۶۲ سد و آب بند در شهرستان ساخته شده که سه مورد در حوزه آب منطقه ای، ۱۲ مود در حوزه جهاد کشاورزی و مابقی در حوزه منابع طبیعی شهرستان است.
«احمد طهرانی» افزود: مشکلات بسیاری از سد‌ها و بند‌های خاکی با بارندگی فروردین امسال شناسایی و حل شده است.
وی ادامه داد: سیل سال گذشته تجربه خوبی برای مدیریت بحران کشور بود و با بهره گیری از این تجارب، سرعت مدیریت در زمان بارندگی‌های شدید را افزایش داد.
فرماندار خمین با اشاره به سکونت چهار خانواده در مدرسه روستای مزرعه قاسم این شهرستان گفت: اقدامات بازسازی واحد‌های مسکونی خسارت دیده از سیل در این منطقه رضایت بخش نیست.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خمین نیز در این شورا گفت: سیلاب فروردین ماه سال جاری، ۳۸۲ واحد مسکونی روستایی این شهرستان را تخریب کرد.
«محمد کاظم آب پیکر» افزود: این واحد‌های مسکونی خشتی و گلی در روستا‌های در بخش مرکزی و مجاور الیگودرز بودند که سیلاب باعث تخریب آن‌ها شد.
وی ادامه داد: ۱۸۰ واحد مسکونی به منظور مقاوم سازی به بانک معرفی شدند که ۱۲۰ واحد قرارداد ساخت منعقد کردند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خمین اظهار داشت: ۹ هزار و ۹۵۰ واحد مسکونی این شهرستان باید تا افق سال ۱۴۰۰ مقام سازی شود.

استان مرکزی واقع در قلب ایران با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از قطب‌های مهم صنعتی و کشاورزی کشور شهرت دارد.  

شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار