نگاهی به آخرین اخبار رسانه‌های رسمی گویای آن است که یک هشتم کل مرگ و میرهای کشور بر اثر آنفولانزا، در کردستان اتفاق افتاده است؛ در این شرایط معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفته بیماری یادشده در استان تحت کنترل است و مردم هم مانند او، فرزندشان را به مدرسه بفرستند!
کد خبر: ۸۰۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 11 December 2019

به گزارش تابناک کردستان، بیماری آنفولانزا و مرگ و میرهای ناشی از این بیماری مدتی است ذهن بسیاری از مردم را در کشور به خود مشغول کرده است؛ اظهار نظر درباره منطقی بودن این نگرانی باید توسط متخصصان حوزه سلامت انجام شود اما در هر صورت وجود این نگرانی قابل انکار نیست.

کردستان یکی از استان‌های کشور است که مدتی است درگیر مرگ و میر ناشی از بیماری آنفولانزا شده است و به همین دلیل، نوعی نگرانی فزاینده در جامعه شکل گرفته و به نظر نمی‌رسد اقدامات صورت گرفته تاکنون توانسته باشد آرامش روانی را به مردم بازگرداند.

سایت شبکه خبر ساعت 15:30 عصر دیروز، آخرین آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به آنفولانزا در کشور را از قول عضو کمیته کشوری آنفلوانزا، 80 نفر اعلام کرد؛ خبرگزاری رسمی دولت در کردستان هم ساعت 18:17 عصر دیروز تعداد قربانیان آنفولانزا در کردستان را 10 نفر اعلام کرده است؛ این یعنی یک هشتم کل مرگ و میرها در کشور بر اثر آنفولانزا، در کردستان اتفاق افتاده است؛ آمار بالایی است، نیست؟

حالا و در چنین شرایطی خنده‌دار است اگر در خبر ساعت 21:30 سیمای مرکز کردستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بگوید  «بیماری آنفولانزا در استان تحت کنترل است، مردم نگران نباشند»!

این جناب معاون وقتی در برابر این سؤال خبرنگار که «جریان داروهای آنفولانزا تاریخ گذشته چیست؟» هم قرار گرفته این‌طور پاسخ داده است: «تنها ایرادی که پیدا کرده بود می‌توانست اثرش کمتر شود ولی بی‌اثر نبود و فقط 20 درصد از اثر آن کم می‌شد»!

«ابراهیم قادری» به این اظهارات بسنده نکرده و به آموزش و پرورش هم به خاطر تعطیل کردن مدارس برخی شهرستان‌های استان خُرده گرفته و گفته: «تعطیلی مدارس شرایط خاصی دارد که آن را حتماً باید با دانشگاه علوم پزشکی هماهنگ کنند و ما این گلایه را داریم، از مردم هم خواهش می‌کنم نترسند نیازی نیست بچه‌هایمان را به مدرسه نفرستیم»!

اولاً باید به استحضار جناب معاون برسد که طبق اعلام آموزش و پرورش، تعطیلی مدارس با توجه به هماهنگی به عمل آمده توسط مناطق با شبکه بهداشت و درمان و فرمانداران صورت گرفته و بنابراین اتهام خودسرانه بودن کار، فاقد وجاهت است؛ در ثانی این اقدام آموزش و پرورش یک اقدام مثبت و صد البته شایسته تقدیر در جهت «حفظ امنیت روانی جامعه» بوده و با استقبال مردم هم مواجه شده است.

می‌ماند یک نکته؛ معاون بهداشتی دانشگاه در مصاحبه‌اش با خبرنگار صدا و سیما پس از انتقاد از آموزش و پرورش، می‌گوید «من خودم شخصاً حتی یک روز هم بچه‌ام را تعطیل نکرده‌ام از مدرسه و مرتب مدرسه‌اش را رفته و نیازی به تعطیلی مدارس نیست»؛ حالا ما به نیابت از مردم نجیب کردستان که این  «واکنش مُلکدارانه» را ملاحظه کرده‌اند از سرپرست دانشگاه که این فرد را به این سمت گمارده می‌خواهیم از او دو سؤال بپرسد!

جناب رضاعی! از معاون بهداشتی‌تان بپرسید اگر خدای ناکرده فرزند جناب‌شان هم به علائم بیماری آنفولانزا دچار شود آیا او هم مانند ما و مردم عادی کردستان مجبور می‌شود شبانه در صف طولانی پزشک اورژانس بیمارستان بعثت سنندج بایستد تا دلبندش معاینه شده و دلیل کسالتش روشن شود؟ و بپرسید اگر خدای ناکرده فرزند معاون به آنفولانزا مبتلا می‌شد، جنابش از آن داروهای تاریخ مصرف گذشته به او می‌داد و در آن شرایط هم درباره دارو می‌گفت «تنها ایرادی که پیدا کرده بود می‌توانست اثرش کمتر شود ولی بی‌اثر نبود و فقط 20 درصد از اثر آن کم می‌شد»!

بعد التحریر؛ درست است که مردم کردستان نجیب هستند ولی بد نیست اگر شما تازه به مقام رسیده‌ها در دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم کمی حد نگه دارید!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار