معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در آخرین جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان، گویا هنگام سخن گفتن «باید»های گوناگونی کنار هم چیده است؛ کاش احدی از حضار جلسه به خود جرأت داده باشد از او بپرسد «مسئول عملی کردن «باید»هایی که مطرح کردید اگر خود شما نیستید، چه کسی است؟»
کد خبر: ۸۰۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 14 December 2019

به گزارش تابناک کردستان، جلسه شورای ترافیک استان، یکی از جلسات در کردستان است که ظاهراً «تدبیر» شده بدون حضور رسانه‌ها یا همان نمایندگان افکار عمومی، برگزار شود؛ لابد تا آنچه مطرح شده تمام و کمال به مردم منعکس نشود مبادا نا«امید» شوند؛ البته در این فقره هم صدا و سیمای مرکز کردستان (بخوانید حیات خلوت دولت در کردستان به زعم نگارنده) مستثنی است.

اما همان مختصری که خبرنگار به اصطلاح رسانه ملی از جلسه اخیر شورا در کردستان منعکس کرده هم، محل تأمل فراوان است. بخشی از آنچه در خبر سیمای مرکز کردستان در ارتباط با جلسه یادشده منعکس شد را بخوانید.

«در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان بر بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها برای حل مشکل ترافیک شهر سنندج تأکید شد»؛ «معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در این جلسه گفت: در سنندج و در ساعت پیک ترافیک باید معضل جابجایی مسافر با برنامه‌ریزی مناسب رفع شود»؛ «شهرام ملکی با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌های رسانه‌های جمعی، فضای مجازی و صدا و سیما برای فرهنگ‌سازی رانندگی در سطح شهر باید بهره‌گیری شود گفت: فرهنگ‌سازی برای رفع مشکل ترافیک باید در اولویت کارها قرار گیرد»؛ «وی همچنین به ساماندهی وانت‌بارها اشاره کرد و گفت: ما در صدد ساماندهی این وانت‌بارها هستیم نه حذف آنان چرا که در حال حاضر این وانت‌بارها باعث مشکل در معابر و خیابان‌های سطح شهر شده‌اند و باید در سریع‌ترین زمان ساماندهی شوند».

اینها از قول شهرام ملکی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، نقل شده است؛ جناب معاون از بسیاری «باید»ها گفته بی آنکه به این سؤال پاسخ دهد که مسئول عملی کردن «باید»هایی که مطرح کرده اگر خود او نیست، چه کسی است؟»

البته به باور نگارنده «نباید» هیچ‌ یک از «باید»های جناب معاون در آن جلسه را جدی گرفت! یعنی واقعاً شهروندی در این استان وجود دارد که مسئولان کردستان را در حد و قواره ساماندهی وانت‌بارها در معابر و خیابان‌های سنندج «در سریع‌ترین زمان» ببیند؟ کسی هست؟!

گویا جناب «ملکی» در جلسه عنوان کرده برای فرهنگ‌سازی رانندگی در سطح شهر، از تمام ظرفیت‌های رسانه‌های جمعی، «باید بهره‌گیری شود؛ بد نیست آقای معاون نام چند رسانه استان را که در جلسه حضور داشتند برای خودش مرور کند و بعد آنچه را از آنها انتظار دارد برشماری فرماید!

معاون محترم عمرانی استاندار کردستان اگر تاکنون نمی‌دانست، بداند که، «باید» شعار انتخاباتی است؛ «باید» تاریخ مصرف دارد و لازم است که «باید»ها به برنامه تبدیل شده و عملیاتی شوند؛ کسی به جناب «ملکی» بگوید که مردم کردستان خسته هستند؛ از ترافیک سنندج، از شعارهای بی‌ثمر اعضای شورای ترافیک و از جلسات بدون خروجی این جماعت!

راستی؛ راقم این سطور با «تدبیر» برگزاری جلسات شورای ترافیک استان کردستان بدون حضور رسانه‌ها کاملاً موافق است؛ اینکه در جلسه مذکور اعضا چه بگویند زیاد برای مردم اهمیتی ندارد؛ مهم، خروجی جلسه است و شهروندان روزانه نتیجه را ملاحظه می‌کنند؛ بد نیست اعضای شورای ترافیک استان کردستان هم، همین امروز سری به خیابان‌های هسته مرکزی شهر سنندج بزنند و نتایج! جلساتی را که برگزار کرده‌اند، مشاهده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار