مدیر مخابرات منطقه کردستان خبر داد
مدیر مخابرات منطقه کردستان از رشد ۳ برابری مصرف اینترنت در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶ 15 December 2019

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت با بیان اینکه توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های مخابراتی در حوزه دیتا می‌تواند در افزایش سطح دانش و کسب و کارهای اینترنتی تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: به همین منظور اقدامات و پروژه‌های مناسبی جهت بهره‌مندی مشتریان از این بستر، با کیفیت بالاتر در استان انجام شده که رشد 3 برابری مصرف اینترنت در استان موید این مهم است.

وی گفت: با توجه به نیاز مشترکین سرویس‌های دیتا (اینترنت، اینترانت و سرویس‌های اختصاصی) توسعه بسترهای شبکه دیتای استان برای امکان استفاده کلیه مشترکین این سرویس‌ها فراهم شد به طوری که در یک سال اخیر ترافیک مصرفی یک شبانه روز به بیش از 64 ترابایت افزایش یافته است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان خاطر نشان کرد: بر اساس نیازسنجی و بررسی‌های انجام شده در راستای میزان استفاده و مصرف اینترنت مشتریان، توسط کارشناسان مخابرات منطقه نسبت به توسعه و ارتقاء کیفی زیرساخت‌های این حوزه تلاش‌های چشمگیری صورت گرفت که نتیجه این امر افزایش 3 برابری ترافیک مصرفی طی شبانه روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی توسعه 8 مرکز شبکه دیتای Tellabs، افزایش ظرفیت و پهنای باند سرویس‌های دیتای اختصاصی در بیش از 200 نقطه سازمانی، توسعه بیش از 100 نقطه روستایی در سطح استان شامل افزایش پورت‌های واگذاری سرویس اینترنت پرسرعت ADSL و افزایش ظرفیت پهنای باند مراکز از 3 تا 10 برابر، توسعه ظرفیت هاست در شهرستان‌های سنندج، کامیاران، سقز و مریوان جهت ایجاد ظرفیت 32 مگ برای امکان توسعه ظرفیت uplink مراکز روستایی و توسعه پهنای باند، توسعه ظرفیت uplink و پهنای باند شهرستان بانه به 10G  و توسعه ظرفیت uplink و پهنای باند شهرستان مریوان به 4G را ازجمله اقدامات انجام شده در این حوزه اعلام کرد.

حکمت همچنین به پهنای باند مصرفی استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر به طور متوسط پهنای باند مصرفی به حدود 12 گیگ رسیده است.

وی اظهار کرد: مخابرات منطقه کردستان خدمات و محصولات مختلفی را بر بستر دیتا به مشتریان ارائه می‌دهد که از مهمترین آنها می‌توان به ADSL، VDSL، FTTH و... اشاره کرد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در حال حاضر تعداد 98 هزار و 105 مشترک ADSL، یک هزار و 919 مشترک FTTH و 115 مشترک VDSL از بسترها و پنانسیل‌های موجود مخابراتی استفاده می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار