برای پیدا کردن و معرفی مسیرهای جدید برای پرواز، شرکت‌های هواپیمایی مدت طولانی روی آن وقت می‌گذارند و زمانی که نتیجه بگیرند درخواست خرید بلیط هواپیما برای آن مسیر زیاد است و به سودآوری دلخواهشان می‌رسند اقدام به راه‌اندازی آن می‌کنند.
کد خبر: ۸۰۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲ 30 December 2019

راه‌اندازی یک مسیر پروازی جدید به عوامل بسیاری بستگی دارد که این عوامل مشخص می‌کنند این پرواز باید چگونه و در چه زمانی انجام شود. در بخش قبلی کمی درباره‌ی این عوامل صحبت کردیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در این بخش همراه باشید.

رقابت

هر شرکت هواپیمایی که بخواهد مسیر جدیدی را در ایرلاین خود راه‌اندازی کند قطعاً با یک یا چند ایرلاین دیگر وارد رقابت می‌شود. مثلاً هنگامی‌که مسیر جدید نیوآرک به ریکیاویک ایسلند به مسیرهای پروازی ایرلاین یونایتد اضافه شد با شرکت هواپیمایی ایسلندایر وارد رقابت شد. اما به دلیل اینکه در فروش بلیط هواپیما در این مسیر موفق بود، توانست در مسیر جدید پروازی خود به فعالیت ادامه دهد.

در سال 2018 مسیر پروازی بدون توقفی از مبدأ نایروبی به نیویورک توسط کنیا ایرویز افتتاح شد که علاوه بر اینکه یک افتخار برای کشور کنیا محسوب می‌شد، تجارت را نیز بین این دو کشور افزایش داد. زمانی که کنیا ایرویز این مسیر را افتتاح کرد رقبای زیادی داشت اما هیچ‌کدام آن‌ها پرواز بدون توقف در این مسیر نداشتند و در اروپا توقف می‌کردند اما مسیر پروازی جدید کنیا ایرویز بدون توقف بود و باعث می‌شد زمان پرواز به طرز قابل‌توجهی کمتر شود به همین دلیل توانست فروش بلیط هواپیما را در این مسیر افزایش دهد.

 

مدیریت کردن عملیات

یکی از دغدغه‌هایی که همه‌ی دولت‌ها دارند استفاده از فضای هوایی کشورهای دیگر است چون آن‌ها باید برای اینکه بتوانند مجوز عبور از آسمان کشورهای دیگر را بگیرند هزینه‌های زیادی را پرداخت کنند. بعدازآن ایرلاین ها باید با فرودگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند تا بدانند در چه زمانی می‌توانند پرواز جدید خود را انجام دهند زیرا در فرودگاه‌هایی که تعداد پروازهای زیادی در آن انجام می‌شود هواپیماها فقط می‌توانند در زمانی که از قبل مشخص‌شده پرواز خارجی یا داخلی کنند.

یونایتد ایرلاین به درخواست و بازخورد مشتریان خود بسیار اهمیت می‌دهد. مثلاً خیلی از مسافران این ایرلاین در ساحل غربی آمریکا برای پرواز به آمستردام باید ابتدا به نیوآرک یا شیکاگو می‌رفتند و سپس ازآنجا به آمستردام سفر می‌کردند. یونایتد ایرلاین با بررسی این موضوع به این نتیجه رسید که می‌تواند فروش خوبی برای بلیط خارجی یا داخلی هواپیما در این مسیر داشته باشد به همین دلیل مسیر جدید سان فرانسیسکو به آمستردام را راه‌اندازی کرد.

یکی از عامل‌های خیلی مهم برای تصمیم‌گیری درباره‌ی مسیرهای جدید اقتصاد و روابط بین‌المللی بین دو کشور منتخب است. مثلاً شهر ناپل در ایتالیا یک گزینه‌ی بسیار خوب برای شرکت‌های هواپیمایی است چون در حال حاضر یک قطب تجاری و گردشگری است که روز به روز بیشتر رشد می‌کند. تنها ایرلاینی که از آمریکا به سمت جنوب ایتالیا پرواز خارجی یا داخلی می‌کند و بلیط خارجی یا داخلی هواپیما در این مسیر می‌فروشد یونایتد ایرلاین است.

یکی دیگر از عوامل مؤثر مدت‌زمان پرواز است. هر چه مدت‌زمان پرواز بیشتر باشد هزینه‌ی بیشتری نیز دارد. برای اینکه یک مسیر جدید به درآمدزایی و سوددهی برسد ایرلاین ها زیاد نمی‌توانند منتظر بمانند چون برای راه‌اندازی آن با یک سری مسائل مالی درگیر هستند به همین دلیل ترجیح می‌دهند مسیرهایی را پیدا کنند که زودتر به موفقیت و سوددهی می‌رسند.

 

زمان راه‌اندازی یک مسیر جدید پروازی چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

معمولاً هنگامی‌که می‌خواهند برای اولین بار پروازی را افتتاح کنند یک جشن در گیت خروجی با خدمات VIP برگزار می‌کنند. در این مراسم از مقامات دولتی، هیئت‌های گردشگری و افراد مهم دیگر دعوت به عمل می‌آید.

پس برای راه‌اندازی یک مسیر جدید که با موفقیت روبه‌رو شود نیاز به تحقیقات، برآورد شرایط سیاسی، شرایط اقتصادی و میزان تقاضای مسافران برای گرفتن بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما در آن مسیر است.

آژانس هواپیمایی سام سیر، در زمینه ویزای توریستی شنگن و بلیط خارجی و تور اسپانیا و بالی از طریق سفارت بالی در تهران و برگزاری تورهای انفرادی و گروهی به هر مقصدی در اروپا و حوزه شنگن، سوابق درخشان و نظرات مثبت مسافران این مسیر که با این آژانس هواپیمایی سام سیر افتخار همراهی را داده اند، را دارا می باشد.

سام سیر با داشتن کادر حرفه ای و مجرب و مطلع در این زمینه و بلیط خارجی و تور اسپانیا می تواند بهترین خدمات ویزای اروپا، ویزای شنگن، تور اروپا، تور اسپانیا ، تور فرانسه، تور پاریس و تور موریس بلیط خارجی... را به شما در کمترین زمان ممکن این آژانس هواپیمایی سام سیر ارائه بدهد.  

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار