معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه از افزایش ۶۲ درصدی متوفیان تصادف درون شهری در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷ 05 March 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه  در جلسه شورای هماهنگی ترافیک که امروز به ریاست استاندار کرمانشاه در سالن شهدای دولت برگزار شد. مهرداد سالاری، معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به قانون تصویب شده ۱۳۹۶ توسط مجلس شورای اسلامی تحت عنوان قانون پاک که در راستای توسعه فضای سبز در روستا و شهر به ویژه کلانشهرهایی همچون کرمانشاه بوده اظهار کرد: باید رطوبت افزایش یابد تا باعث کاهش استرس های شهرنشینی، گرد و غبار تاثیرات مثبت بر مسائل اجتماعی شود. همچنین نوار سبز در حاشیه جاده ها می تواند کار ساز باشد اما توسعه فضای سبز نیازمند توجه به نوع گیاهان و میزان آب موردنیاز آن ها بوده به نحوی که در مناطق کم آب باید گیاهان کم آب نیز کاشته شود. سرانه فضای سبز استان باید به سرانه استاندارد با نظارت و مسئولیت اداره کل محیط زیست و همکاری دستگاه های مربوطه از جمله راه و شهرسازی برسد.

وی با بیان اینکه تعداد متوفیان در ۱۱ ماه سال ۹۷، ۳۴۵ نفر و در سال ۹۸، ۳۴۳ نفر که تعداد متوفیان شهری در ۱۱ ماهه سال ۹۷، ۶۰ نفر بو در سال ۹۸، ۹۷ نفر که ۶۲ درصد افزایش یافته است افزود: در سال ۹۸ شاهد کاهش ۶ درصدی تلفات بوده ایم. لازم به ذکر است که افزایش آمار تلفات درون شهری بنابر گزارش کارشناسان،عدم اجرای مصوبات شورای هماهنگی ترافیک استان به تعداد ۴۷ مصوبه که در راستای ارتقای ایمنی ترافیک شهری نگاشته شده و نیز عدم شرکت نماینده شهرداری در این شورا بوده است که این مورد هم اکنون رفع شده است. همچنین نقص در روشنایی معابر شهری توسط شرکت برق یکی از عوامل بوده که در نقاط حادثه خیز شهری هم اکنون پلیس راهور مستقر بطور دائمی مستقر بوده و دوربین های کنترل سرعت فعال هستند‌.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه ابراز داشت: با وجود شیوع بیماری کرونا وکاهش تمایل به مسافرت در ایام نوروز امکان سفرهای نوروزی بازهم وجود داشته که با برنامه ریزی درجهت کاهش تلفات جاده ای کوشش کنیم.

سالاری تصریح کرد:به دلیل افزایش قیمت سوخت قطعا پلیس راهور در راستای اجرای کامل وظیفه خود و کنترل راه ها نیازمند بودجه بیشتری می باشد. و دستگاه های اجرایی که برای سفرهای نوروزی در سال گذشته وسایل حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس دراختیار کارکنان خود قرار میدادند از این اقدام امتناع کنند؛ همچنین تردد اتوبوس ها بین کرمانشاه و شهرهای پرخطر با مقصد و مبدا کرمانشاه برای جلوگیری از شیوع کرونا قطع شود.

وی در پایان گفت: هلال احمر در ورودی شهرها، مراکز عمومی، راه آهن، فرودگاه و ترمینال مستقر شده که بطور متناوب نسبت به ضدعفونی کردن و کنترل اولیه افراد را انجام می دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار